کد خبر: ۱۹۵۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۰۹:۴۲ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
عصر دنا گزارش می دهد/ مظلومیت شهر بدون شهردار؛
عصر دنا: رئیس شورای شهر دهدشت می گوید«زمان انتخاب نکویی زاده به ایشان گفتم که شما توانایی این کار را دارید؟ با قاطعیتی گفت بله که من خودم روحیه گرفتم.»
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا: آبان 1400 اعضای هفت نفره شورا شهر دهدشت بعد از چهار ماه وقفه  علیرضا نکویی زاده را با چهار رای موافق به عنوان شهردار دهدشت انتخاب کردند.

در رزومه شهردار منتخب با مدرک کارشناسی حسابداری که آن زمان دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد بود خزانه دار هیات هندبال استان ،مسئولیت مالی و ذیحسابی و مدیریت پروژه ها ،معاونت مالی و پشتیبانی ، سرپرستی جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه عنوان شده بود.

ضعف مشهود شورای ششم در انتخاب شهردار دهدشت/وقتی برنامه محوری ملاک اعضا نبود!

با گذشت کمتر از یک سال از مدیریت نکویی زاده، شورای شهر طی نشستی شهردار را استیضاح و 5 عضو شورای 7 نفره برای تداوم تصدی سمت شهرداری به وی رأی عدم اعتماد دادند.

عزل شهردار اگرچه حق قانونی شورای شهر بود اما علت برکناری از سوی شهردار معزول مبهم بود تا جایی که نیکویی زاده طی بیانیه ای هشداری از شورای شهر خواست ظرف کمتر از یک هفته شفاف اعلام کنند چرا این اقدام صورت گرفت؛در غیر این صورت خود حقایق را با رسانه ها در میان خواهد گذاشت!

این واکنش تلویحا نشان می دهد عدم موافقت اعضای شورا با ادامه خدمت شهردار پشت پرده دارد که شهروندان حق دارند بدانند در شورای شهر چه خبر است.

شورای شهر با هدف تشریح چرایی عزل شهردار برای نخستین بار نشستی با برخی از خبرنگاران برگزار کرد در این نشست جلال داورپناه رئیس شورا با یادآوری انتخاب شهردار گفت «زمان انتخاب نکویی زاده به ایشان گفتم که شما توانایی این کار را دارید؟ با قاطعیتی گفت بله که من خودم روحیه گرفتم.»

ضعف مشهود شورای ششم در انتخاب شهردار دهدشت/وقتی برنامه محوری ملاک اعضا نبود!

رییس شورای شهر دهدشت شهردار منتخب شورا را فاقد تخصص لازم خواند و ادامه داد: نکویی زاده انسان پاکدست و شریفی بود اما در زمینه کار عمرانی و شهرداری تخصصی نداشت، منتخب ما حدود دوسال شهروندان را علاف کرد.

این عضو شوری شهر با اشاره به اینکه دو بار طرح سوال از شهردار در صحن شورا مطرح شده بود گفت: هر بار شهردار از ما فرصت خواست تا به رفع مشکلات بپردازد.وی نداشتن برنامه درآمدزایی پایدار،نداشتن برنامه زیباسازی شهر، نبود برنامه زمانبندی برای اجرای پروژه های شهری و عدم سازماندهی حوزه خدمات شهری را سوالات مطروحه برشمرد و گفت: بار سوم برنامه محور نبودن فعالیت شهردار به سوالات افزوده شد.

داورپناه گفت که شهردار اگر توان اجرایی و استقلال رأی داشته باشد می‌تواند مستقل از استاندار و شورا به مدیریت و رفع موانع و معضلات شهری بپردازد.

وی همچنین گفت: یکهزارو ۵۶۰ تن قیر رایگان از منابع مختلف به شهرداری ابلاغ شد اما شهرداری دهدشت در این مدت هیچ برنامه ای برای اجرای پروژه های عمرانی و ساماندهی خیابانها و چاله و چوله های شهری برای استفاده قیر نداشته است.

شورای ششم حالا با نزدیک بودن به پایان سال و در پیش بودن نوروز مدیریت شهری را به سرپرست واگذار کردند.شهری که در سایه انتخابات قومی و اختلافات شورای شهر همواره دستخوش چالش ها و حاشیه ها بوده و فرصت توسعه پیدا نکرده است شهردار ندارد.

دغدغه شهروندان انتخاب شهردار کارآمد، متخصص و با برنامه برای مدیریت شهری است انتظار می رود پارلمان شهری با دوری از اختلاف ها،با اتحاد و انسجام و پرهیز از حاکم شدن اندیشه منافع شخصی برای انتخاب شهردار مناسب همت گمارد.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
باسلام شواری شهر دهدشت وظیفه قانونی خود انجام داده جنجالی رسانی نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
متاسفانه هم یاسوج و هم دهدشت ضعف مدیریتی کاملا مشهوده و مدیران دلسوز و پای کار نیستند شهرداران و دیگر مدیران دنبال منافع شخصی خود هستند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار