کد خبر: ۱۹۵۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۰۸:۴۵ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
عصر دنا گزارش می دهد؛
عصر دنا: در حالی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح یا کلنگ زنی 686 پروژه طی دهه فجر در استان خبر داده اما با گذشت 7 روز از دهه پر فروغ فجر هنوز پروژه ای در شهرستان کهگیلویه افتتاح یا کلنگ زنی نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا-طیبه سادات سعادتی نیک: ،هر ساله در راستای بزرگداشت مناسبت های ملی پروژه هایی در سطح کشور به بهره برداری می رسد تا شیرینی اعیاد به کام مردم بیشتر و خدمات نظام اسلامی پررنگ تر شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یک برنامه تلویزیونی در خصوص پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی دهه فجر ۱۴۰۱ گفت: ۶۸۶ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند که ۵۶۹ پروژه افتتاحی و۱۱۷ پروژه کلنگ زنی است ضمن اینکه یک هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان برای پروژه‌های افتتاحی هزینه شده است و یک هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان برای پروژه‌های کلنگ‌زنی هزینه می‌شود.

فرماندار کهگیلویه هم بدون نام بردن از پروژه ها گفت: در ایام دهه مبارک فجر امسال تعداد ۱۴۴ طرح عمرانی و اقتصادی به بهره‌برداری یا عملیات اجرایی آنها در این شهرستان آغاز می‌شود.

با این وجود با گذشت یک هفته از دهه فجر تاکنون خبری از افتتاح یا آغاز عملیات این پروژه ها نبوده و به نظر می رسد پروژه مهمی در این بین وجود ندارد.

شهرستان کهگیلویه در استان همیشه مظلوم واقع شده و سالهاست نه روبان افتتاحیه در ورودی پروژه ها دیده و نه رنگ توسعه به خود گرفته است.

کلنگ هایی که طی ادوار گذشته زمین را زخم کرده با گذر زمان و تغییرر و تحولات عدیده مدیریتی هنوز به سرانجام مطلوب نرسیده اند و این شهرستان را میراث‌دار پروژه‌های ناتمام و راکدی است که گویا طلسم شده و قرار نیست به سرانجام برسند.

تقویم کهگیلویه را که ورق بزنیم لیستی از سررسیدهای منقضی شده یافت می‌شود که برنامه زمانبندی پروژه‌های آغاز بکار شده است. در آیین کلنگ‌زنی‌ها معمولا برنامه زمانی برای تکمیل و تحویل آورده می‌شود اما وضعیت حال پرونده پروژه های ناتمام حکایت وعده‌های خیالی است.

طلسم طولانی شدن پروژه ها شکسته نمی شود حتی اگر همانند جاده پاتاوه به دهدشت عمرش به سه دهه نزدیک شود.

زخم زمین برای آغاز عملیات طرح‌های عمرانی و اقتصادی سال‌هاست در انتظار نسخه درمانگر است؛ طرح‌های کلنگ‌زنی شده که خبر از تحول و اشتغال می‌داد در پیچ و خم وعده‌های تکمیل معلق مانده؛ تعدادی سرعت لاک پشتی به خود دارند و برخی نیز بلا تکلیف به حال خود رها شده است.

 آبرسانی به زمین‌های حومه غربی دهدشت، نیروگاه سیکل ترکیبی، تأمین آب چهار شهر، باند اضطراری فرودگاه، مطالعه و احداث سدها، ورودی های شهر،جاده‌ها و زیرساخت‌های شهری نمونه‌هایی از طرح و پروژه‌های نیمه تمام در کهگیلویه است که اگر یک درصد آنها هم به مرحله آغاز بکار و تولید می‌رسید در رشد و توسعه اقتصادی نقش مهمی داشت.

تکمیل نشدن این پروژه‌ها اعتماد مردم نسبت به وعده‌های مسؤولان را از بین برده است و دیگر به هیچ شعاری دلخوش نمی‌شوند؛ برخی پروژه‌ها را به اسم انتخاباتی می‌دانند؛  نمایندگان ادوار مجلس هنگام انتخابات برای جلب اعتماد مردم با فشار و اعمال نفوذ و حتی شاید بده بستان سیاسی اقدام به گرفتن پروژه برای حوزه انتخابیه کرده اما هیچ دولتی در تکمیل آنها توفیقی نداشته است.

وضعیت پروژه‌ها به گونه‌ای است که در هر دولت تنها حرف از تکمیل زده و این شعار تا پایان عمر آن دولت ادامه داشته است؛ آنچه مشهود است چرخه معیوب تعریف پروژه و راکد ماندن آن است که همچنان تکرار می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
سلام تا اونجایی من می دونم بیش از صدتا با حضور معاونین مدیر کلها افتتاح شده,قرار نیست همه رو استاندار بره که؟؟؟چرا این همه دروغ اول تحقیق
خدا
|
Netherlands
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
مردم کهگیلویه دوباره برن رای به سناتور بدن.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.