تاریخ انتشار:۱۰:۲۱ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حاجیه ناز بی بی الهامی مادر شهید والامقام سید مرتضی آذرنیا ساعاتی پیش دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکیر پاک این مادر فداکار و مهربان امروز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه راس ساعت ۱۴ در قبرستان روستای الیاسی بخش سرفاریاب شهرستان چرام برگزار می شود.
 
مختصری از زندگینامه شهید سيدمرتضي آذرنيا:
شهيد مرتضي آذرنيا فرزند آقاي مصطفي آذرنيا در سال ۱۳۴۳ در يك خانواده مذهبي و فقير در روستاي الياسي سرفارياب چشم به جهان گشود .
 
 
نام شهید: سيدمرتضي
نام پدر:سید مصطفي
تاریخ تولد:۱۳۴۳
محل تولد: روستاي الياسي
تاریخ شهادت:۶۵/۲/۱۹
محل شهادت:بیمارستان سینای اهواز
زیارتگاه: روستای سرفاریاب
 
زندگینامه
بسم الله الرحمن الرحيم
شهيد مرتضي آذرنيا فرزند آقاي مصطفي آذرنيا در سال ۱۳۴۳ در يك خانواده مذهبي و فقير در روستاي الياسي سرفارياب چشم به جهان گشود . بعد از رسيدن به سن هفت سالگي در روستاي خود پا به مدرسه گذاشت و تا كلاس سوم راهنمايي به درس خواندن ادامه داد . ولي به دليل مشكلات معيشتي خانواده ديگر قادر به ادامه تحصيل نشد و اين بود كه بالاخره در سال ۱۳۵۷ يعني در اوايل انقلاب مدرسه را ترك كرد و به اتفاق پدرش به كار كشاورزي و دامداري و بعداً كارگري در شهرهاي جنوبي از جمله بوشهر و بنادر ادامه داد ، تا اينكه در سال ۱۳۶۴ بعنوان سرباز از طريق سپاه پاسداران به منطقه جنگي اعزام شد و مدتي در جبهه ها حضور داشت . بعد از مدتي خبر دادند كه فرزند شما مصدوم شده ولي چون محل و بيمارستاني را كه در آنجا بستري شده بود را كسي نمي دانست به تهران ، اهواز و شيراز رفتم و مدت ۲۰ روز دنبال او مي گشتم ، تا اينكه وي را در بيمارستان نمازي شهر شيراز ديدم ، ابتدا او را ديدم ولي چون سرش تركش زيادي خورده بود به درستي او را نمي شناختم ، اين بود كه چندين بار پيش او رفتم تا اينكه بالاخره به يقين رسيدم كه او فرزند من است . حدود سه ماه كه شهيد در بستر بيماري و در بيمارستان بود پيش او بودم ولي او هيچگاه چشمش را باز نكرد تا مرا ببيند و حتي يك كلمه هم با من حرف نزد و بالاخره در تاريخ ۶۵/۲/۱۹ براثر جراحات و عفونتهاي شديدي كه از ناحيه زخم سر بر او چيره شده بود به درجه رفيع شهادت نائل گرديد .
خصوصيات شهيد از زبان مادرش :
شهيد مرتضي آذرنيا بهترين فرزند خانواده ما بود ، او هميشه يار و ياور پدرش در گذران چرخ اقتصادي خانواده بود ، هميشه حامي خواهران و پدر و مادرش بود . هر وقت از جبهه به محل مي آمد ما را به نماز و تقوا دعوت مي كرد و هرگاه ما و دوستانش از وضعيت جنگ مي پرسيديم هيچگاه حرف نمي زد كه كسي بترسد و بچه ها و دوستان را به رفتن به جبهه تشويق مي كرد . هر وقت از جبهه برمي گشت و چون نامزد هم داشت به او مي گفتم تا زنت را برايت به خانه بياوريم ، ولي او قبول نمي كرد و مي گفت بگذار خدمتم تمام شود .
شهيد فردي بود كه هيچ كس در فاميل و خانواده از او ناراحت نمي شد و خوش اخلاق و مهربان و كم حرف بود .
پيام خانواده شهيد به مردم :
خانواده شهيد و برادران شهيد بايد الگوي جامعه باشند و مردم نيز نگذارند كه خون شهدا پايمال گردد .
 
 
منبع : بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کهگیلویه وبویراحمد

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار