کد خبر: ۱۹۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۶:۱۷ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
عصر دنا: کلاهبرداران شبکه‌ های اجتماعی در شهرستان کهگیلویه شناسایی و دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
فرمانده انتظامی کهگیلویه گفت: با رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا این شهرستان گروهی در تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی مشاهده شد که گردانندگان آن با عناوینی از جمله "اد کن از رئیس جمهور پول بگیر"  از شهروندان کلاهبرداری می کردند.
سرهنگ سید محمد موسوی افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی، تخصصی و تلاش شبانه‌روزی متهمان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.
وی اضافه کرد: متهمان در ابتدا با کتمان موضوع سعی در گمراه کردن پلیس و اخلال در روند رسیدگی به پرونده و کشف حقیقت را داشتند که پس از ارائه مستندات به بزه ارتکابی خود به مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: متهمان قربانیان را برای سرمایه گذاری و کسب منافع مالی، به دعوت افراد به گروه تلگرامی و دریافت مبالغی دعوت و تعدادی رسید بانکی جعلی نیز در گروه منتشر می کردند.
سرهنگ موسوی با بیان اینکه همین امر افراد را امیدوار می کرد که با افزودن مخاطبان تلفن همراه به این گروه مبلغی را دریافت کنند افزود: پس از به کار بردن این شگرد از کاربران درخواست می شد برای واریز وجه مبلغی به حساب سرگروه واریز کنند و در نهایت مبالغ درخواستی توسط مالباختگان به حساب ارائه شده واریز می شد و دیگر جوابگوی آنان نبودند.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند ادامه داد: هم وطنان در خصوص کلاهبرداری در فضای مجازی با هر عنوانی هوشیار باشند.
پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ر د و
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
۰درود بر ه پلیسهای ایران مخصوصا پلیس فتا

تشکر تشکر
خدا حافظتان باد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.