تاریخ انتشار:۰۸:۰۷ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
عصر دنا: تسهیلات ۲۰۰ میلیونی روستایی ابلاغ شده اما برخی بانک‌ها در کهگیلویه و بویراحمد با مردم همکاری نمی‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فارس: طبق مصوبه هیات دولت در اسفند سال ۱۴۰۰ وام روستایی از صد میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون افزایش یافت که به روستائیان پرداخت شود و بر همین اساس تعدادی متقاضی دریافت تسهیلات روستایی هستند‌‌.

سال گذشته ۴ هزار پرونده تسهیلات روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد تا وام روستایی دریافت کنند اما بانک‌ها همکاری نمی‌کنند و نبود اعتبار را بهانه می‌کنند.

متقاضیان وام روستایی به خبرنگاران گفتند چند ماهی است که برای دریافت وام به برخی بانک‌ها از جمله بانک رفاه مراجعه می‌کنیم اما می‌گویند تسهیلات نیست اگر تسهیلات پرداخت شد در ماه به ۴ نفر وام می‌دهیم اینطوری سال‌ها طول می‌کشد که وام بدهند با این شرایط اقتصادی هم وقتی وام پرداخت کنند دیگر دردی دوا نمی‌شود.

یکی از افراد متقاضی دریافت وام مسکن به خبرنگار فارس گفت: زمانی که درخواست وام کردم هر تن ماسه ۵۰ هزار تومان بود اما حالا ۲۰۰ هزار تومان شده، آهن از ۲۰۰ هزار تومان به ۲۷۰ هزار تومان افزایش داشته است، قیمت سایر مصالح ساختمانی هم که روزانه در حال افزایش داشته است و با این وضع بانک‌ها باید سال منتظر باشیم و خدا خدا کنیم خانه‌های گلی و قدیمی که داریم روی سرمان آوار نشود.

وی عنوان کرد: به بانک که مراجعه می‌کنیم می‌گویند تسهیلات وجود ندارد اما بنیاد مسکن می‌گوید مشکلی به لحاظ تسهیلات وجود ندارد به جای اینکه با مردم همکاری کنند ما را پاس می‌دهند.

اما در همین خصوص عمادی مدیرکل بنیاد مسکن با اشاره به اینکه بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی هستند، گفت: بانک‌ها باید از محل منابع خود وام روستایی پرداخت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رد این ادعا که بانک‌ رفاه با کمبود تسهیلات مواجه است، گفت: دفتر استانداری استان برای حل این موضوع با روسای برخی شعب در تهران تماس بگیرند تا بانک مکلف به همکاری با مردم و پرداخت تسهیلات شوند.

 فرهنگ مدیرشعب بانک رفاه با بیان اینکه با کمبود اعتبار مواجه هستیم، گفت: تسهیلاتی در اختیار بانک‌ها است که از مرکز کشور باید مجوز پرداخت تسهیلات داده شود.

منصور دانش‌آموز دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها با تایید اینکه بانک‌ها با کمبود منابع مواجه هستند، گفت: در جلسه‌ای که با بانک‌ها خواهیم داشت تاکید می‌کنیم که نهایت همکاری را در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی داشته باشند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.