تاریخ انتشار:۰۸:۰۵ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
عصر دنا: مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پساب‌های آب و فاضلاب شهری دهدشت تهدیدی برای سلامت مردم بود که در مراجع قضایی محکوم شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فارس: اسلام جادوان خرد از محکومیت آب و فاضلاب شهری دهدشت در مراجع قضایی خبر داد و گفت: پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهری دهدشت  تهدیدی علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شد که اخطاریه‌های لازم توسط محیط زیست صادر شد.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بنابراین کارشناسان محیط زیست از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان بازدید کردند که متاسفانه پساب خروجی تصفیه خانه ، بدون رعایت استانداردهای زیست محیطی و بدون هر گونه تصفیه فیزیکی و شیمیایی در محیط پیرامون رها شده و جاری است .

وی بیان کرد : نمونه‌برداری از پساب خروجی و آنالیزهای صورت گرفته حاکی از آلاینده‌زا بودن این پساب را داشت، فلذا مطابق با قانون به مسئولان تصفیه خانه، اخطاریه مدت دار زیست محیطی صادر شد و در اخطاریه بر فوریت رفع آلایندگی در مهلت مقرر تاکید شد .

جاودان خرد با اشاره به اینکه سلامتی مردم برای محیط زیست بسیار حائز اهمیت است افزود : پس از انقضاء مهلت مقرر در بازدید دومی که کارشناسان محیط زیست دهدشت از تصفیه خانه داشتند، متاسفانه مشاهده شد ، پساب همچنان در محیط پیرامون و آب های سطحی رها شده ، لذا با عنایت به ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست ، ماده 688 قانون مجازات اسلامی و ماده 18 قانون مدیریت پسماند، محیط زیست شهرستان دهدشت با تنظیم شکوائیه‌ای از مراجع قضایی خواهان برخورد جدی با موضوع شدند .  

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.