کد خبر: ۱۹۴۱۷
تاریخ انتشار:۰۸:۲۲ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
عصر دنا: اعضای باند خانوادگی تبهکاران سابقه دار که به منازل شهروندان دستبرد می زدند درحالی با عملیات تعقیب وگریز پلیس به دام افتادند که ویراژهای زن راننده در خیابان های یخ زده، صحنه های دلهره آوری را رقم زد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

همزمان با آغاز بارش های برف و کاهش شدید دما در مناطق شهری، طرح های ویژه امنیتی برای حفاظت از اموال شهروندان با دستورات سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) به اجرا درآمد چرا که احتمال افزایش سرقت ها در شب های سرد برفی وجود داشت. به همین دلیل گشت های انتظامی محسوس و نامحسوس در برخی نقاط شهری تقویت شدند و به حفاظت شبانه از اموال مردم پرداختند. در این میان، چند گروه عملیاتی با هدایت مستقیم سرگرد محمدباقر بهرازفر (رئیس کلانتری سناباد مشهد) در مناطقی مستقر شدند که احتمال حضور سارقان در آن خیابان ها بیشتر بود.

اگرچه سوز سرما خیابان ها را خالی از رهگذر کرده بود و تنها گاهی عبور آرام یک خودرو از خیابان های یخ زده سکوت شب را می شکست، اما نیروهای گشت همچنان مشغول انجام وظیفه بودند که ناگهان تردد شبانه دو خودروی پراید توجه ماموران را به خود جلب کرد. وجود دستمال کاغذی های خشک روی پلاک پراید ۱۱۱ که زنی رانندگی آن را به عهده داشت بسیار عجیب به نظر می رسید و چنین تصور می شد که تکه هایی از برف روی پلاک نشسته است، اما خشک بودن دستمال کاغذی ها در آن برف و بوران، از دید نیروهای پلیس مخفی نماند و آن ها درحالی خودروی مذکور را زیر نظر گرفتند که رفتارهای راننده پراید نوک مدادی نیز بر ظن پلیس افزود و بر ارتباط بین سرنشینان دو خودرو مهر تایید زد.

این گونه بود که چراغ گردان خودروی گشت، نور قرمز رنگ را در آسمان خیابان فلسطین ۲۶ نمایان کرد. طولی نکشید که رانندگان دو خودروی پراید با مشاهده نیروهای انتظامی، پدال گاز را فشردند و به سمت میدان فردوسی گریختند. با فرار سرنشینان دو خودرو، بیسیم های پلیس نیز به صدا درآمد و تعقیب متهمان به سلسله مراتب فرماندهی گزارش شد.

از سوی دیگر رانندگان خودروها به فرمان «ایست» هم توجهی نداشتند و همچنان به فرار ادامه می دادند تا این که در اطراف میدان فردوسی، پراید نوک مدادی از مقابل دیدگان نیروهای گشت محو شد و به سویی رفت که از دید ماموران پنهان ماند، اما آن ها به تعقیب پراید ۱۱۱ هاچ بک ادامه دادند که به طرف بولوار شهید قرنی در حرکت بود.

زنی که رانندگی خودرو را به عهده داشت همچنان بر سرعت خودرو می افزود و صحنه های دلهره آوری را در خیابان های یخ زده رقم می زد. هنگامی که زن جوان به طرف بولوار ابوطالب پیچید، نیروهای گشت کلانتری سناباد با شلیک چند تیر هوایی به وی اخطار «توقف» دادند ولی او نه تنها توقف نکرد بلکه به وحشت آفرینی با ویراژهای ترسناک پرداخت.

در این هنگام که خودروی تحت تعقیب وارد بزرگراه صدمتری شده بود، نیروهای انتظامی به ناچار لاستیک های پراید ۱۱۱ را هدف قرار دادند و چند گلوله شلیک کردند. این تیرباران ها در حالی شدت گرفت که مرد جوان سرنشین جلوی پراید زیر رگبار گلوله های پلیس در حال استعمال کریستال بود تا از خماری نجات یابد.

ویراژهای زنی که سرکرده باند تبهکاران بود +عکس

در این شرایط زن جوان خودرو را در خلاف جهت عبور خودروها به طرف میدان شهید فهمیده هدایت می کرد و پلیس نیز به شلیک ادامه می داد تا این که با اصابت ۴ گلوله به لاستیک های عقب و بدنه خودرو، اندکی از ویراژهای دلهره آور کاست و در همین حال گشت کمکی یکی دیگر از کلانتری های مشهد نیز به یاری افسران گشت کلانتری سناباد آمدند.

راننده و سرنشین خودرو که دیگر راه گریز را بسته می دیدند ناگهان با رها کردن خودرو در بولوار توس، با پای پیاده به فرار خود ادامه دادند، اما نیروهای انتظامی با چند حرکت رزمی خود را در حالی به آن ها رساندند که شلیک چند تیر هوایی آن ها را در جای خود میخکوب کرده بود.

وقتی حلقه های قانون بر دستان زن و مرد جوان گره خورد، آن ها به طرف خودروی پراید حرکت کردند که بر اثر اصابت گلوله شیشه عقب آن نیز شکسته شده بود، اما ناگهان پلیس با صحنه عجیبی روبه رو شد. کودک ۶ ماهه ای در صندلی عقب قرار داشت بود و از شدت گریه، نفس نفس می زد! ماموران گشت بلافاصله کودک را در آغوش گرفتند و سعی کردند او را آرام کنند.

در این هنگام، زن جوان مدعی شد، مرد دستگیر شده شوهرش است و کودک مذکور هم حاصل ازدواج آن هاست. آلات و ادوات استعمال مواد مخدر درون پراید نیز مشخص کرد که مرد جوان به کریستال اعتیاد دارد و بنا به اعتراف همسرش هنگام تعقیب و گریز و زیر رگبار گلوله هم در حال مصرف کریستال بوده است.

با انتقال این زوج جوان به مقر انتظامی، بازجویی های تخصصی در این باره آغاز و مشخص شد که سرنشینان پراید نوک مدادی نیز از همدستان این باند تبهکاری بوده اند. زن ۳۰ ساله که رانندگی خودرو را به عهده داشت در بازجویی های تخصصی گفت: من با سپردن وثیقه ۱.۵ میلیارد تومانی به دادسرا آزاد شده بودم که تصمیم گرفتیم به منزلی در خیابان فلسطین دستبرد بزنیم. ابتدا مقادیری از لوازم را حمل کردیم،اما وقتی دوباره برای سرقت لوازم باقی مانده به محل آمدیم تازه متوجه شدیم که بنزین خودرو رو به پایان است و احتمال دارد در مسیر بنزین تمام کنیم به همین دلیل با برادرم تماس گرفتم و از او خواستم به خیابان فلسطین بیاید. او هم به همراه یکی دیگر از نزدیکان مان و با خودروی پراید نوک مدادی به محل قرار آمد تا بقیه لوازم باقی مانده را نیز با خودروی آن ها حمل کنیم ولی ناگهان پلیس از راه رسید و به ناچار از آن جا فرار کردیم.

در پی اعترافات این زوج جوان، بلافاصله نیروهای انتظامی با کسب مجوزهای قضایی از قاضی بهشتی(معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) عملیات دستگیری متهمان فراری و بازرسی از مخفیگاه آنان را در دستور کار قرار دادند و در چند عملیات ضربتی به سرپرستی ستوان فولادی (رئیس دایره تجسس) موفق شدند دو پراید سوار مذکور را نیز دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه سارقان سابقه دار، اموال سرقتی زیادی کشف شد که حکایت از چندین ماه فعالیت های اعضای باند تبهکاران داشت.

در بازرسی های بیشتر علاوه بر لوازم منزل و قطعات خودرو، تعدادی دوچرخه نیز کشف شد که اعضای این باند تبهکاری به سرکردگی زن جوان از پارکینگ های منازل سرقت کرده بودند. همچنین با کشف ۱۶ لیتر مشروبات الکلی و بیش از ۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه و کریستال مشخص شد که تبهکاران مذکور در امر خرید و فروش مواد مخدر و توزیع مشروبات الکلی هم فعالیت دارند.

درحالی که تحقیقات با نظارت رئیس کلانتری سناباد ادامه داشت، پسر بچه ۶ ماهه با دستور مقام قضایی به مادربزرگش تحویل داده شد و پرونده ۴ عضو خانوادگی باند تبهکاران در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مورد رسیدگی های قضایی قرار گرفت. در همین حال قاضی پرونده دستورات ویژه ای را برای ریشه یابی باند تبهکاران ودستگیری دیگر افراد مرتبط با این باند سرقت در حالی صادر کرد که احتمال می رود متهمان به سرقت های زیادی در مشهد اعتراف کنند.

منبع: روزنامه خراسان
برچسب ها: باند خانوادگی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین