کد خبر: ۱۹۳۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۸:۳۵ - ۲۶ دی ۱۴۰۱
عصر دنا بررسی می کند؛
عصر دنا: تیم قطع درختان یاسوج شامل شهرداری و شاید اداره برق و سایر نهادهای مسئول در تلاش برای جلوگیری از قطعی مجدد برق بر اثر بارش برف و سنگین شدن شاخ و برگ ها اقدامات شگفت آوری انجام دادند که بر اعتراضات قبلی افزوده شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا: بحران برفی هفته گذشته در کهگیلویه و بویراحمد، توجهات گسترده ای را به خود جلب کرد و به سرعت به موضوع گفت وگو در رسانه ها، شبکه های مجازی و بین مردم و نخبگان استان تبدیل شد. پس از اعتراف استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضعیف بودن واکنش به این رخداد طبیعی، فضا در این استان بسیار متشنج شد. او طی یک جلسه مدیریت بحران گفت "ما رفوزه شدیم" و سخنانی از این دست بیان کرد.

برخی از رسانه های محلی تا آنجا پیش رفتند که این حادثه را "بحران یخبندان و مدیریت رفوزه ها" خواندند و آن را با بحران های بزرگتری مقایسه کردند که ممکن بود در این استان پیش بیاید و این افراد فاقد توان لازم برای مدیریت آن بودند.

تیم مدیریتی سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد که پیش از این نیز در مدیریت بحران ها ضعیف بود، این بار نیز ضعف مشابهی از خود نشان داد. احمدزاده ابتدا آشکارا مشکل را گردن گرفت و خود و تیم مدیریتی استان را مقصر این چالش نامید اما پس از یک روز به دلایل نامعلومی سخنان خود را پس گرفت.

احمدزاده این حادثه را "یک کار جهادی شگفت" توصیف و خاطرنشان کرد که این اتفاق در یک مقطع حساس روی داده است که  استان در اوج مشکلات بود.

بلافاصله پس از وقوع بحران یخ بندان، قطعی برق، تلفن و آب، استاندار با انتقادات شدیدی از سوی  رسانه ها مواجه شد و آنان برای جلوگیری از رخ دادن اتفاق مشابهی شروع به اقداماتی کردند که یکی از آنها قطع درختانی بود که در شبکه های برق رشد کرده بودند. اما این اقدام جدید انتقادات را بیشتر کرد. انتقاداتی که بنظر می رسد منصفانه باشد.

جنجال قطع ناشیانه درختان در یاسوج/ چه کسی پاسخگو است؟ استاندار از امنیتی شدن فضای رسانه و سیاسی جلوگيری کند!

 

جنجال قطع ناشیانه درختان در یاسوج/ چه کسی پاسخگو است؟ استاندار از امنیتی شدن فضای رسانه و سیاسی جلوگيری کند!

قطع درختان از آن جهت شایان توجه است که به صورت ناشیانه ای صورت گرفته است. تیم قطع درختان یاسوج شامل شهرداری و شاید اداره برق و سایر نهادهای مسئول در تلاش برای جلوگیری از قطعی مجدد برق بر اثر بارش برف و سنگین شدن شاخ و برگ ها اقدامات شگفت آوری انجام دادند که بر اعتراضات قبلی افزوده شد.

در این فعالیت پیش دستانه در موارد بسیاری که تصاویر آن در شبکه های مجازی منتشر شد اقدام به قطع درختان از وسط تنه کردند که بعید به نظر می رسد این درختان قادر به ترمیم خود باشند یا در موردی دیگر در خیابان معاد شهر یاسوج اقدام به ریشه کنی یک اصله درخت کردند. در بلوار مطهری روبروی سازمان جهاد کشاورزی و علوم پزشکی نیز درختان را از وسط تنه با اره برقی بریده اند.

بنظر می رسد خرابکاری در مدیریت بحران روز بروز عمق و وسعت بیشتری پیدا می کند. قطع درختان به این شیوه مورد اعتراض دوستداران محیط زیست قرار گرفته است. برای جلوگیری از این نوع انتقادات رسانه ای، فشارهای زیادی بر رسانه های آزاد استان وارد شده است که کار شفاف سازی را بسیار سخت می کند.

باید گفت که کهگیلویه و بویراحمد با چالش های مهمی برای پیشرفت روبه رو است و استاندار محترم به این مهم واقف است و لذا رسانه نیاز به محیطی سالم برای بحث و گفت وگو دارد و باید از امنیتی شدن استان و بستن زبان رسانه ها مثل دوره روحانی خودداری کرد.

در غیر این صورت فضای سیاسی و رسانه ای در استان همچنان در حال کوچک شدن است و امیدواریم مسؤلان ارشد استانی از امنیتی شدن فضای رسانه ای جلوگیری کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
الان درک می‌کنم چرا بعضی درختان تنهای تنها بالای کوه زندگی می‌کنند
نگو از بی تدبیری و سنگ دلی ما انسانها فرار می‌کنند.
شاهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
چقدر دردناک.....
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار