کد خبر: ۱۹۳۲۰
تاریخ انتشار:۰۹:۳۶ - ۲۵ دی ۱۴۰۱
عصر دنا: محققان دانشکده سلامت دانشگاه هاروارد دریافتند که زندگی در برخی مکان‌ها خطر بستری‌شدن در بیمارستان به دلیل بیماری های شناختی مانند آلزایمر و پارکینسون را برای افراد مسن کاهش می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

بر اساس تحقیقات جدیدی که در مجله پزشکی JAMA Network Open منتشر شده، گذراندن زمان در محیط های طبیعی ممکن است مزایای ارزشمندی را برای افراد مسن از جمله افراد مبتلا به بیماری های تخریب کننده عصبی فراهم کند.

محققان دانشکده سلامت دانشگاه هاروارد دریافتند که زندگی در نزدیکی فضاهای سبز، پارک ها و فضاهای آبی مانند کنار دریاچه ها ممکن است خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری های شناختی مانند آلزایمر و پارکینسون را برای افراد مسن کاهش دهد.

 نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «هیچ درمانی برای بیماری آلزایمر و پارکینسون وجود ندارد، بنابراین فکر می‌کنم شناسایی عوامل خطر قابل اصلاح، برای جلوگیری از بیماری مهم است. این مطالعه نشان می دهد که فضای سبز و آبی ممکن است یکی از آنها باشد.»

وی افزود: این مطالعه به ویژه برای سیاست گذاران و برنامه ریزان شهری مهم و مفید است زیرا نتایج ممکن است به مداخله در محیط های طبیعی و افزایش فضای سبز یا آبی کمک کند. زمانی که این محیط‌های طبیعی را ایجاد می‌کنید، مردم بیرون رفته و فعالیت بدنی خواهند داشت؛ همین امرسطح استرس را کاهش داده و در نتیجه از بیماری‌ها جلوگیری می کند.

برای درک اینکه قرار گرفتن در معرض محیط های طبیعی چگونه می تواند بستری شدن در بیمارستان را کاهش دهد، به مطالعات بیشتری نیاز است. با این حال، کارشناسان بر این باورند که قرار گرفتن در این فضاها ممکن است استرس را کاهش دهد، سلامت روان را بهبود بخشد و زمینه‌هایی را برای فعالیت بدنی و تعاملات اجتماعی فراهم کند که همه اینها می‌تواند در کاهش خطر بستری شدن در بیمارستان و ایجاد شرایط عصبی مفید باشد.

کارشناسان دیگر می گویند حضور در طبیعت می تواند احساسات مثبت افراد (مانند شادی) را تحریک کند و احساسات منفی (مانند عصبانیت) را کاهش دهد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین