تاریخ انتشار:۰۸:۱۰ - ۲۵ دی ۱۴۰۱
با هدف تسریع در تکمیل طرح های حوزه آب ؛
عصر دنا: به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، هم اکنون ۴۱ طرح عمرانی در بخش آب استان در دست اجراست.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
آرش مصلح در نشست حفاظت از منابع آبی استان ، این ۴۱ طرح را شامل سد ، سیل بند ، خط انتقال و پمپاژ آب نام برد و افزود: اعتبار از پیش تخصیص یافته برای این تعداد طرح ، بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان  است.
وی با بیان اینکه این استان با بارش سالانه ۱۱ میلیارد متر مکعب در سال ، دومین منطقه پر بارش کشور است اضافه کرد: به علت سرمایه گذاری اندک و کمبود سد‌ ، ۹۰ درصد روان آب استان بدون هیچ استفاده‌ای از استان خارج می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.
جاوید بخت افزود: افزایش ۲ برابری اعتبارات طرح‌های آبخیزداری نشان از توجه دولت به این استان است.
وی بیان کرد: به واسطه سازه‌های آبخیزداری ، در بارندگی‌های چند روز گذشته بیش از ۲۴ میلیون مترمکعب سیلاب مهار و ذخیره شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به وجود بیش از ۹ میلیارد متر مکعب روان آب در این استان گفت: با این همه روان آب وجود سه هزار حلقه چاه در استان معقول و منصفانه نیست.
علی احمد زاده همچنین به ساخت سدچم شیر اشاره کرد و گفت: در چند روز گذشته و به قصد شفاف سازی ، افراد غیر متخصص را به پرهیز از اظهارنظر غیرفنی درباره سد چم شیر توصیه کردیم، اما برخی از سایت‌ها با روایت‌ها و تفسیر‌های اشتباه موجی از نگرانی و تقابل بین چهر‌ه های دانشگاهی با عالی‌ترین مقام اجرایی استان ایجاد کردند که دور از انصاف است.
احمد زاده اضافه کرد: معتقدم در رابطه با سد چم شیر ، افراد متخصص ومرتبط باید نظر بدهند و وزارت نیرو نیز باید پاسخگو باشد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار