تاریخ انتشار:۱۷:۲۹ - ۱۵ دی ۱۴۰۱
عصر دنا: بارش شدید برف از شب گذشته تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد سبب قطع راه ارتباطی ۶۵ روستای دو شهرستان دنا و مارگون شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

بارش برف در مناطق سردسیری شامل شهرستان‌های بویراحمد، دنا و‌مارگون و همچنین دو بخش دیشموک کهگیلویه و سرفاریاب چرام و باران در شهرستان‌های گرمسیری شامل کهگیلویه، گچساران، باشت، لنده، بهمئی و چرام میهمان مردم این دیار شده است.

پیگیری و بررسی‌های خبرنگاران تسنیم حکایت ازقطع راه ارتباطی 65 روستای دو شهرستان مارگون و دنا و‌همچنین تردد سخت در برخی محورهای اصلی از جمله جاده باغچه سادات، یاسوج_ اقلید، یاسوج به بابامیدان، یاسوج به مارگون و ...دارد و با این شرایط عابد محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در خواب زمستانی فرو رفته و حاضر به پاسخگویی نیست.

کوروش درخشان‌زاده فرماندار شهرستان دنا در این زمینه به تسنیم گفت: راه ارتباطی بیش از 15 روستای بزرگ و کوچک منقطه شبلیز و جلاله به دلیل بارش برف مسدود است.

مدیر راهداری و‌حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مارگون نیز از قطع راه ارتباطی بیش از 50 روستای این شهرستان در بخش زیلایی و دهستان سیلاب و کلوار خبر داد.

غلام‌حسین اوحدی این را هم گفت: که هم اکنون بارش برف ادامه دارد و در این شرایط اولویت با بازگشایی جاده‌های اصلی است و فردا بعد از پایان بارش‌ها راهداران اقدام به بازگشایی جاده‌های روستایی می‌کنند.

بارش شدید برف در جاده جوخانه به سرفاریاب

بارش شدید برف در جاده جوخانه به سرفاریاب باعث کند شدن تردد در این مسیر شده است.

به دلیل بارش برف منطقه سردسیری جوخانه (حد فاصل سادات - سرفاریاب) سفیدپوش شد و اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای چرام و همچنین نیرو‌های امدادی هلال احمر در حال بازگشایی این مسیر هستند.

بخشدار بخش سرفاریاب افزود: در جاده سرفاریاب به سادات و یاسوج، محدرده جوخانه در 20 کیلومتری سرفاریاب، بارش برف همراه با کولاک موجب اختـلال در تردد خودروها شده است.

ضحاک مجیدیان ادامه داد: رانندگان و مسافرانی که قصـد سفر دارند حتی المکان از مسیر‌های جایگزین استفاده کنند و در صورت تردد در این جاده، حتما تجهیزات زمستانی، بویژه زنجیر چرخ و خشکبار بهمراه داشته باشند و با سرعت مطمئن حرکت کنند.

 رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چرام نیز خاطرنشان کرد: از دیشب تاکنون نیرو‌های راهداری با جدیت مشغول برف روبی و نمک پاشی جاده هستند، اما بدلیل بارش زیاد برف و لغزندگی جاده، تردد خودرو‌ها در این مسیر بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست. 

دردانه ابراز کرد: نیرو‌های راهداری تا پایان بارندگی‌ها در این مستقر و به کاربران و مسافران جاده‌ایی خدمات رسانی می‌کنند. 

هشدار مدیریت بحران به مردم شهرستان بهمئی

فرماندار بهمئی گفت: 10 تیم امدادی و عملیاتی برای مدیریت حوادث احتمالی بارندگی‌های شدید در این شهرستان آماده باش هستند.

فرماندار بهمئی در جلسه مدیریت بحران این شهرستان گفت: با ورود سامانه فعال بارشی از امروز به جو استان، بارندگی‌ها شدت می‌گیرد که برای مدیریت حوادث احتمالی ناشی از این بارشها، 10 تیم امدادی در بهمئی آماده باش هستند.

علی محمدی افزود: این تیم‌ها متشکل از دستگاه‌های مختلف اعم از فرمانداری، هلال احمر، اورژانس، نیرو‌های پلیس، شهرداری، اُمور عشایر، راهداری و دیگر نهاد‌های شهرستان از ظهر امروز تا صبح جمعه در حال آماده باش کامل هستند تا حوادث احتمالی در شهرستان را مدیریت کنند.

محمدی افزود: در پی ورود این سامانه بارشی، هشدار هواشناسی صادر شده است و همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان آمادگی لازم را برای مواجه با هرگونه شرایط بحرانی دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به رگباری بودن بارش‌ها و احتمال وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها مردم به اخطاریه‌های هواشناسی توجه کنند اضافه کرد: آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز از مخاطرات احتمالی این سامانه است.

فرماندار شهرستان بهمئی ادامه داد: انجام اقدامات بازدارنده و فوری از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌ها برای ساکنان مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها ضروری است.

وی بر ساکن نشدن و توقف نکردن در بستر و حریم رودخانه ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی و پهنه‌های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید کرد و گفت: لایروبی رودخانه‌ها، کانال‌ها، پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری الزامی است.

علی محمدی اضافه کرد: خودداری از سفر‌های غیرضروری در جاد‌های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکان‌های امن برای اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری) ضرورت دارد.

اعلام میزان بارش‌های اخیر کهگیلویه وبویراحمد

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارش‌های اخیر در مناطق مختلف استان تا ساعت 6 و 30 دقیقه امروز را اعلام کرد.

ولی بهره مند افزود: تا ساعت 6:30 پنج شنبه 15 دیماه 1401 سرآسیاب یوسفی 78 میلی متر باران، جاورده 68، لنده 61، چرام 58، قلعه دختر 58، باشت 53، ماهور باشت 50، بوستان 48، امامزاده جعفر 46.8، دیل 45.5، لیکک 43.3، سوق 43، لوداب 41، سرفاریاب 40، قلعه رئیسی 39.3 و تنگ سرخ 37 میلیمتر باران ثبت شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت دوگنبدان 36.1، دهدشت 32، دژسلیمان 32، مارگون 30، کریک 28، موشمی زیلایی 27، سی سخت 25.5، چیتاب 25، دیشموک 24، یاسوج فرودگاه 22.1، تل گاه 21، دشت بز سادات محمودی 19 میلیمتر باران باریده است.

بهره مند با اشاره به اینکه در این بارش ها در منطقه کاکان شهرستان بویراحمد بارش 8 سانتی متری برف گزارش شده است گفت: همچنین در منصورخانی کاکان 18 میلی متر، تنگ رواق 17 ، وزگ 16 و پاتاوه 13 میلی متر باران ثبت شده است.

برچسب ها: راه ارتباطی ، برف
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.