تاریخ انتشار:۱۰:۱۳ - ۱۲ دی ۱۴۰۱
عصر دنا: تا پایان سال1401 در ۲ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد که دچار آسیب شده اند انواع بذر کشت می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان در حاشیه پویش بذرکاری ۲۵ هکتار از عرصه های منابع طبیعی شلالدون باشت گفت: این پویش مردمی با هدف تقویت پوشش گیاهی اجرا شد.

گودرز باقری فرد افزود: این طرح در جنگل هایی که بر اثر آفت، آتش سوزی، بیماری خشکیدگی بلوط و خکشکسالی دچار خسارت شده اند از جمله مناطق مختلف بویراحمد، دنا، لنده، کهگیلویه، چرام، باشت و بهمئی اجرا می شود.
وی ادامه داد: تاکنون در هزار و ۵۰۰ هکتار از این مراتع انواع بذر کاشته شده است.

وی بیان کرد: برای اجرای این پویش همگانی، کاشت گونه‌های بادام ، بلوط، زالزالک و ارژن در نظر گرفته شده است.

باقری فرد عنوان کرد: بذر کاری با همکاری و مشارکت حداکثری تشکل‌های مردمی و دستگاه‌های دولتی از جمله جهاد کشاورزی، دادگستری، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج، هلال احمر، منابع طبیعی، کوهنوردان، طرفداران و همیاران محیط زیست در مناطق مختلف استان کاشته می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.