تاریخ انتشار:۲۱:۳۶ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱
علی مجلسی
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

علی مجلسی طی یادداشتی به بهانه روز جهانی حقوق بشر نوشت: هر انسانی در دنیا دارای حقوقی است که آن را در طول تاریخ با عناوین مختلف نام گذاری می‌کنند که از آن جمله می‌توان از حقوق بشر به عنوان آخرین نام از این حق نام برد. اما مسئله مبهم، تعریف‌ها و دیدگاه‌های متفاوت جوامع مختلف از جمله غربی‌ها که خود را مدعیان حقوق بشر می‌دانند، است که این کشور‌ها نه تنها تعریف خاص خود را از بشر ارائه می‌کنند بلکه از اسم حقوق بشر به عنوان ابزاری در راستای اهداف سطله جویانه خود سوء استفاده می‌کنند.
معیار حقوق بشر در غرب منافع آنهاست،در کشور‌های غربی به خصوص در آمریکا زمانی که دخالتی علیه کشوری دیگر انجام می‌دهند، آن را نقض حقوق بشر نمی‌دانند ولی اگر کسی در مورد عملکرد و کشورشان صحبت کند دخالت دانسته و می‌گویند که حقوق بشر را زیر پا گذاشته‌اند.
غرب به دنبال منافع خود است،رفتار‌های غرب مانند قتل، غارت و کشتار مردم و بمباران نقض حقوق بشر است ولی این موارد را نادیده می‌گیرند و سر هر مسئله کوچکی علیه ایران شروع به اظهار نظر کرده و می‌گویند حقوق بشر را رعایت نمی‌کند؛ در واقع هر کجا که به نفعش است از حقوق بشر برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند.
رعایت حقوق بشر در کشور ما با کشورهای غربی بسیار متفاوت است،غربی‌ها اگر از آزادی و کرامت انسان‌ها صحبت می‌کنند، ممکن است به موارد خلاف شرع و ضد حقوق بشر برسند در واقع می‌توان گفت رعایت حقوق بشر در کشور ما با کشورهای غربی بسیار متفاوت است.
برابری انسان‌ها در حقوق بشر مطرح شده ولی به وضوح شاهد تفاوت و تبعیض در نژاد در غرب به خصوص آمریکا هستیم.
آیا وقت آن نرسیده که یک سازمان مستقل به بررسی وضعیت حقوق بشر در کشورهای غربی بپردازد.
جمهوری اسلامی ایران همواره ثابت کرده است که مدل و الگوی مناسبی از مردمسالاری دینی و اداره حکومت بر اساس عقلانیت اسلامی است.
امروز ایران اسلامی در حالی آغاز دور جدیدی از مردمسالاری دینی را آغاز میکند که متاسفانه ملت های دیگر منطقه، هنوز اندرخم یک کوچه اند .
امروز غرب و متحدان آن در حالی دم از حقوق بشر و کرامت انسانی می زنند که با صراحت از کمک های مالی و تسلیحاتی به شورشیان و ترویست ها خبر می دهند که در اثر جنایت های آنها در این کشور و جنگ داخلی به راه افتاده در اثر جنایت های آنها، ده ها هزار نفر کشته و میلیونها نفر آواره شده اند و آنقدر از این حمایت ها گستاخ شده اند که در برابر دوربین های تلویزیونی سینه قربانی خود را دریده و قلب او را به دندان می کشند.
امروز آمریکا و غرب درحالی خود را مدافع حقوق ملت ها و نمادی از صلح و گفتگو معرفی می کند که شدیدترین تحریم های ضدبشری و ضد انسانی علیه ملت ایران را اعمال می کند که نشانه ای آشکار از ریاکاری ، دروغگویی و خصومت دیرینه آنها با ملت های مستقل و آزاده است.
در پایان یک نکته مطرح می‌شود که با توجه به نقض مکرر حقوق بشر در غرب به اصطلاح متمدن، آیا وقت آن نرسیده که یک سازمان مستقل به بررسی وضعیت حقوق بشر زنان ، کودکان و دیگر افراد در کشورهای غربی بپردازد که مدعی و داعیه‌دار رعایت حقوق بشر در دنیا هستند.
آن چه که بسیار مشخص است این بوده که کشورهای اروپایی و غربی که خود را پرچم‌دار حقوق بشر و مدافعان سینه چاک آن معرفی می‌کنند ، نه تنها قائل به پایبندی به مفاد آیین نامه حقوق بشر نیستند بلکه حتی تعریف مجزایی برای آن داشته و بشر را تنها آن یک درصد از مردم جامعه خود که لباس  سیاست قدرت، اقتصاد و سرمایه داران را بر پا کرده اند، می دانند و نه تنها مردم سایر کشور ها بلکه بقیه مردم خود را نیز شامل حقوق بشر ندانسته  و هر رفتار و برخوردی را بدون در نظر گرفتن آیین نامه حقوق بشر با آن ها دارند...
غرب همواره کوشیده است با نادیده گرفتن فرهنگ سایر ملل از جمله کشورهای مسلمان، ارزش های لیبرال سکولار حاکم برجامعه خود را در پوشش حقوق بشر بر جهان تحمیل کند . نماد مقاومت کشورهای اسلامی دربرابر این زیاده خواهی و هژمونی فرهنگی و سیاسی غرب محسوب می شود.
والسلام
علی مجلسی
حقوق آموز و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین