تاریخ انتشار:۱۰:۴۴ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱
عصر دنا: دادستان یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی توطئه های رسانه های بیگانه و افراد فریب خورده و ضد انقلاب برای ایجاد آشوب در این استان گفت: با هوشیاری مردم و مسوولان، نقشه های شوم آنان نقش بر آب شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید علی ملک حسینی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: در بحث ناآرامی های اخیر که با تبلیغات گسترده رسانه ای در برخی نقاط کشور ایجاد شد، این استان در وضعیت مطلوبی قرار داشت.

وی افزود: هیچ یک از اقشار مردم و صنوف مختلف، نه تنها در دامی که رسانه‌های دشمن پهن می کردند حضور نیافتند بلکه در مراسم شهدای شاهچراغ در استان و مراسم ۱۳ آبان حضور گسترده و غافلگیرکننده ای داشتند و این خود نشانه این است که مردم استان در همه شرایط پای انقلاب و نظام می ایستند.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تلاش رسانه های معاند ایجاد حساسیت در میان قوم لر بود که هیچ تاثیری در مردم آگاه استان نداشت و بسیاری از اخبار کذبی که منتشر می شد بازنشری در میان مردم نداشت.

تیر رسانه های معاند در خصوص کشته سازی در یاسوج به سنگ خورد

ملک حسینی با اشاره به فوت دانشجوی دختر یاسوجی، عنوان کرد: این دانشجو به گواه خانواده وی، در اثر بیماری آنفلوآنزا و عوارض ریوی این بیماری فوت کرد و رسانه های معاند تلاش کردند که با کشته سازی احساسات مردم استان را جریحه دار کنند که مردم استان به خبرهای کذب آن ها بی توجهی کردند.

وی ادامه داد: استان به دلیل داشتن بافت عشیره ای بسیار سریع از صحت و سقم اخبار فوت این بانو اطلاع یافتند و خانواده مرحومه همراهی کاملی با مجموعه نیروهای قضایی و امنیتی داشتند.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس شواهد موجود و صحبت های خانواده این مرحومه، وی در اثر این بیماری فوت شده و پروژه کشته سازی از سوی معاندان شکست خورد.

اغتشاش منجر به تخریب و تعرض به نیروهای انتظامی در مرکز استان وجود نداشت

وی ابراز داشت: در مرکز استان اغتشاش منجر به تخریب و تعرض به نیروهای انتظامی وجود نداشت اما در مرکز استان بنا بر فراخوان‌های رسانه‌های معاند، تعداد بسیار معدودی در برخی از نقاط شهر جمع می‌شدند که با توجه به هوشیاری شورای تأمین و نیروی نظامی و انتظامی، این موضوع در همان روزهای نخست جمع می‌شد.

ملک حسینی عنوان کرد: در خصوص افرادی که بازداشت شدند در راستای دستورات رئیس قوه قضائیه، در زندان حاضر شدیم و با برگزاری چند جلسه و صحبت با این افراد آگاه سازی انجام شد.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عده زیادی از آنها اظهار ندامت و پشیمانی داشتند که عمده دستگیرشدگان با تعهد و حضور خانواده‌ها آزاد شدند.

وی افزود: برخی از دانش‌آموزانی هم که اقدام به شعارنویسی کردند با صحبت‌ با خانواده‌هایشان، با تعهد و یا وثیقه آزاد شدند.

 

خسارت های وارد شده از مجرمان گرفته می شود

ملک حسینی با اشاره به حوادث شهر دهدشت، عنوان کرد: در دهدشت، شدت حوادث فرق می‌کرد، تجمعی شکل گرفت که تا ساعت ۹ شب ادامه داشت.

وی افزود: به دلیل حمله اغتشاشگران به سمت فرمانداری و تیراندازی که اتفاق افتاد، ۲ نفر در آن حادثه کشته شدند و بعد از آن ۲ بار تعدادی اقدام به تجمع کردند.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خساراتی به برخی از اموال شهرداری رسید و یکی از بانک‌ها خسارت جزئی دید که با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی، این افراد، تعدادی شناسایی و بازداشت شدند.

وی بیان کرد: خسارات محاسبه شده اند و ریال به ریال این خسارت‌ها از افرادی که خسارت زده‌اند، مطالبه می شود.

ملک حسینی ابراز داشت: اقدام سازمان‌یافته‌ و مسلحانه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت البته برخی افراد ارتباط‌هایی با خارج از کشور داشته‌اند که موضوع در حال تحقیق و بررسی است.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پرونده فوت در کهگیلویه هنوز مفتوح است و هنوز چیزی احراز نشده است.

 

در هیچ دانشگاه و مدرسه‌ای در استان بازداشتی وجود ندارد

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هیچ دانشگاه و مدرسه‌ای در استان بازداشتی وجود نداشته و اگر هم دانش‌آموزی بازداشت شده است کسانی هستند که دست به تخریب زده‌اند.

وی افزود: کمتر از ۳۰ دانش آموز و دانشجو در میان بازداشت شدگان بود که عمدتا این افراد با تعهد خانواده‌ها آزاد شدند و هم اینک تنها یکی دو مورد در بازداشت به سر می برند که تعیین تکلیف خواهند شد.

ملک حسینی تصریح کرد: دستگاه قضایی به موضوع سر و صدا ها در دانشگاه های یاسوج و علوم پزشکی ورود نکرد زیرا که مشکلات دانشگاه باید در خود دانشگاه رفع شوند.

وی ادامه داد: عده اندکی در دانشگاه احساس کردند از این آشوب عقب هستند و تعدادی از دانشجویان را به بهانه واهی تحریک کردند و در محیط دانشگاه، شعارهای خلاف ادب دادند که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در همه نظام‌های جهان دانشگاه قوانینی دارد که دانشجویان باید به آن پایبند باشند و برای این دانشجویان احکامی صادر شد.

وی تاکید کرد: این احکام از قبیل تعلیق و عدم حضور در دانشگاه بود و از دانشجویان خواسته شده خانواده‌هایشان در دانشگاه حضور یابند.

 

بیش از ۹۰ درصد دستگیر شدگان در ناآرامی های اخیر آزاد شده اند

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۹۰ درصد دستگیر شدگان در ناآرامی های اخیر آزاد شده اند و طی چند مرحله غربالگری شدند.

وی افزود: استان نسبت به کشور، کمترین بازداشتی را داشته است و عمده بازداشتی‌ها زیر ۲۵ سال ( بین ۱۸ تا ۲۰ سال) بودند که تعداد زیادی از آنها از آسیب‌های اجتماعی رنج می‌بردند.

ملک حسینی اضافه کرد: خانم هایی که در رابطه با اغتشاشات بازداشت شده بودند نیز با توجه به آثار بد زندانی شدند سریعا تعیین تکلیف و آزاد شدند.

وی بیان کرد: کمتر از ۱۰ درصد بازداشت شدگان از خانم ها بود و سیاست دستگاه قضایی این است که جوانان فریب خورده توجیه شوند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین