تاریخ انتشار:۱۷:۲۷ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱
عصر دنا: در جلسه هماهنگی بررسی و ساماندهی وضعیت صنف قهوه خانه، رستوران و باغات تفریحی فرماندار بویراحمد هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

اولین جلسه هماهنگی بررسی و ساماندهی وضعیت صنف قهوه خانه، رستوران و باغات تفریحی به دستور فرماندار بویراحمد و دبیری معاون سیاسی فرمانداری بویراحمد در محل کار فرماندار بویراحمد تشکیل شد.

در این جلسه که معاون دادستانی هم حضور داشت، بعد از گزارش اعضاء؛ مهدوی مطلق فرماندار شهرستان از وضعیت موجود و نحوه مدیریت این صنف از دستگاه های متولی به شدت انتقاد کرد و گفت: هر مشکلی که در این صنف ها چه عام و چه خاص به وجود بیاید ،دستگاه مربوطه مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشند. 

وی این صنف ها را هم فرصت دانست و هم آسیب و گفت: اگر ساماندهی شوند یک فرصت مضاعف در رونق کسب و کار و گردشگری ایجاد می شود و اگر نظارت و ساماندهی نشوند ممکن است به آسیب و حتی تهدید تبدیل شوند.

وی ناظر به گزارش های مردمی و گزارشی که خود ادارات داده اند ،گفت: بررسی های ما هم نشان می دهد تاکنون نظارت درست و منظمی در کار نیست. 

فرماندار بویراحمد با توجه به گزارش مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از اقدامات مرکز بهداشت تقدیر کرد و گفت: تنها مرکزی که تا حد زیادی در این زمینه کار کرده ،مرکز بهداشت بوده است.

مهدوی با انتقاد دیگری نسبت به تبدیل خانه های مسکونی به قهوه خانه های تاریک ،گفت: این پذیرفتنی نیست که مسئولان ندانند در حوزه ماموریتی خود چه اتفاقاتی می افتد و حتی آمار درستی نتوانند ارائه دهند.

در این جلسه به دستور فرماندار یک کارگروه ویژه تشکیل و بسیج اصناف به عنوان دبیر این کارگروه با مدیریت معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار نسبت به ساماندهی صنف قهوه خانه، رستوران ها پیگیری خواهند کرد.

و همچنین در خصوص باغات تفریحی مستقیما به گردشگری واگذار شد تا راسا نسبت به ساماندهی آنها اقدام کند و در جلسات بعدی گزارش عملکردها دوباره بررسی و تصمیم گیری شود .

رهبر معاون دادستان مرکز استان هم در این جلسه گفت: اگر دستگاه های متولی بر اساس قوانین خودشان به طور جد پای کار بیایند نیاز به ورود دستگاه قضایی نیست و هر کدام از متولیان مربوطه به اندازه کافی از ظرفیت قانونی برای ساماندهی و حتی برخورد قانونی برخوردار هستند.

نیازی مدیر مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد هم با ارائه آماری از وضعیت بهداشتی این اصناف به صنف قهوه خانه ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه بالای ۸۰درصد قهوه خانه ها استعلامی و مجوزی از مرکز بهداشت ندارند و این ممکن است مشکلات زیادی را در حوزه بهداشتی ایجاد کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.