تاریخ انتشار:۱۷:۰۸ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱
عصر دنا: به گفته رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بسیاری از اختلافات با اجرای طرح حدنگاری برطرف می شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

صبح امروز جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با حضور جمعی از مدیران استانی در سالن دادگستری شهر یاسوج برگزار شد.
خداییان معاون امور املاک وکاداستر ثبت اسناد املاک استان در این جلسه گفت: اجرای طرح کاداستر در استان با تعلل دستگاها روبرو شده ورتبه استان در کشور جایگاه اخر را ازان خود کرده است
رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به این‌که اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی است بیان کرد: بسیاری از منازعات و اختلافاتی که دستگاه قضا با آن روبرو است و باعث تشکیل پرونده‌های زیادی شده است با اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی برطرف می‌شود.
نگین تاجی با بیان اینکه طرح حدنگاری جزو طرح های ضروری برای مدیریت بر زمین، املاک، اراضی کشاورزی و جنگلی است، افزود: این طرح موجب تثبیت مالکیت، حفظ و پیشگیری از زمین خواری و سوء استفاده‌های دیگر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ریشه شکل گیری بسیاری از جرایم در استان اختلافات ملکی است.افزود:یکی از مشکلاتی که در دستگاه قضائی در خصوص ورودی پرونده وجود دارد، درباره اختلاف در مالکیت ها بوده که با اجرای طرح «حدنگاری » خیلی از مشکلات برطرف می شود.
رئیس کل دادگستری استان گفت: دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی در روستاها و بخشداری‌ها مؤظف به همکاری، در اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی هستند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.