تاریخ انتشار:۱۳:۱۴ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱
برای دومین بار؛
عصر دنا: موزه نیمه تمام شهر یاسوج که سال‌ها است در این شهر جاخوش کرده دوباره در انتظار یک قیچی برای بریدن روبان افتتاح قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

موزه یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پس از ۱۴ سال از آغاز ساخت، یک بار در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ افتتاح شد، حالا مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان خبر از افتتاح مجدد این طرح ملی را داده است.
کلنگ این طرح در سال ۸۶ به زمین زده شد، اما بعد از چند سال قرار شد با بنیاد شهید و امور ایثارگران معاوضه و زمین دیگری به این سازمان واگذار شود ولی بعد از سه سال مکان کنونی مجدد به میراث فرهنگی واگذار و ساخت این طرح در سال ۹۱ آغاز شد.
موزه یاسوج دوباره در نوبت قیچی و روبانصفایی مدیر کل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان، کمبود اعتبارات را عامل وقفه در طرح عنوان و بیان کرد: این طرح در سال ۹۶ به صورت جدی دنبال شد و با اختصاص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار مرحله اول ّآن تکمیل و در واپسین روز‌های دولت دوازدهم با حضور مسئولان استانی به بهره برداری رسید و تیتر همه رسانه‌های محلی و کشوری شد.
این در حالی است که بسیاری از مردم هنور آدرس موزه شهر یاسوج را نمی دانند؛ مکانی که می‌توانست بخشی از هویت تاریخی این استان باشد، اما همچنان این موزه تعطیل است. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این ساختمان افتتاح شده است؟ گفت: این ساختمان تا به حال افتتاح نشده است.
موزه یاسوج دوباره در نوبت قیچی و روبانسعید طالبی با اشاره به اینکه ساختمان این موزه ۹۹ درصد پیشرفت کاری دارد، افزود: تجهیزات و امکانات نرم افزاری این ساختمان نیازمند اعتبار ۱۰ میلیاد تومانی است.
وی یادآور شد: تا زمانی که این اعتبار تخصیص نیابد این موزه به بهره برداری نمی‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه اعتبارات این طرح ملی است، بیان کرد: مسئولان وزارت خانه وعده دادند که ۷۰ درصد اعتبار را تامین کنند، اما ما به دنبال تامین ۱۰۰ در  صدی این اعتبار هستیم.
وی ادامه داد: اگر این اعتبار تخصیص یابد تا دو ماه دیگر این موزه افتتاح و اشیاء و آثار باستانی نیز به این مجموعه انتقال می‌یابد تا در منظر دید عموم قرار گیرد.
شفیعی مدیر موزه یاسوج هم می‌گوید: تجهیزات این موزه نصب شده و مشکل نرم افزاری ندارد و تنها کادر حفاظتی آن باید تامین شود.
حال باید منتظر ماند موزه یاسوج چه موقع به بهره برداری می رسد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.