تاریخ انتشار:۰۹:۵۵ - ۰۵ مهر ۱۴۰۱
عصر دنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: احداث سد آبریز کهگیلویه تاثیر منفی روی هیچ سدی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه پیکره مارون دو میلیارد تولید آب از کهگیلویه و بویراحمد داریم که تخصیص استان از حوزه مارون حدود 480 میلیون متر مکعب بوده و ما 135 میلیون متر مکعب از این تخصیص قرار است، سد احداث کنیم، زیرا ما زمانی این آب را نیاز داریم که رودخانه مان سیلاب‌هایش را از دست داده و در کمتریی دبی است.

وی عنوان کرد: سد آبریز در لایحه بودجه ردیف دارد، موافقت پدافند غیرعامل، موافقت آثار باستانی، موافقت زیست‌محیطی و مجوز تحصیص آب دارد، اما مطالعات فنی آن زمان‌بر است و این مطالعات باید در 12 ماه سال به طور مستمر صورت بگیرد و پیش‌بینی می‌شود که مطالعات فنی سد آبریز قبل از پایان سال تمام شود و سد قطعیت خود را از نظر طراحی سپری کند و به مرحله اجرا برود.

مصلح با تاکید بر اینکه سد آبریز تأثیر منفی روی هیچ سدی ندارد، افزود: این سد، آب کارخانه آجر دهدشت، پتروشیمی، کارخانه اوره چرام، سیمان تنگ سرخ و شهرک‌های صنعتی و آب کشاورزی مستعد این سه شهرستان را تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سد مارونِ بهبهان حجمش 1 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب بوده و سد آبریز 600 میلیون آب را از خود عبور می‌دهد و می‌خواهد 135 میلیون متر مکعب آن را ذخیره کند. سد مارون 2 حتی کنترل‌کننده رسوب برای مارون یک است.

مصلح با بیان اینکه ما آب بهبهان را 20 سال است از سد کوثر تأمین می‌کنیم، گفت: ما و خوزستان هیچ گونه مشکلی با هم نخواهیم داشت، ما یک پیکره فرهنگی متصل به هم هستیم و خوشبختانه این دو استان با هم مراودات دیرینه تاریخی دارند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.