کد خبر: ۱۸۸۴۰
تاریخ انتشار:۱۹:۱۶ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور، شرایط پرداخت ودیعه مسکن به زنان سرپرست خانوار را اعلام کرد و گفت: این ودیعه به خدمت گیرندگان تحت پوشش این دفتر که فاقد مسکن بوده و از دهک‌های درآمدی یک تا سه باشند و در یک سال اخیر کمک هزینه نگرفته باشند، تعلق می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،نرجس خاتون اسعدی با بیان اینکه برای پرداخت ودیعه مسکن به زنان سرپرست خانوار، گزارش مددکاری ملاک نیازمندی خانواده است، افزود: برای پرداخت ودیعه مسکن به زن سرپرست خانوار، او باید از خانواده پرجمعیت باشد.

وی ادامه داد: با وجود پیگیری‌های مکرر برای تصویب سرانه ودیعه مسکن بانوان سرپرست خانوار به میزان ۱۰۰ میلیون تومان، در دستورالعمل جامع مالی سازمان مبلغ ۲۴ میلیون تومان درج شده است.

اسعدی درباره میزان سود ودیعه مسکن زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: ودیعه مسکن پرداخت شده به جامعه هدف دفتر، بلاعوض بوده و فاقد سود بانکی است.

سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون ۲۵۸ هزار و ۸۰۰ خانوار تحت پوشش این دفتر هستند و حدود ۶ هزار خانوار ثبت شده در سامانه سازمان پشت نوبت دریافت مستمری قرار دارند که مقدمات اولیه جذب آنان انجام شده است.

اسعدی یادآور شد: حدود ۹۷ درصد از خانواده‌های زن سرپرست تحت پوشش و ثبت شده در سامانه از مستمری ماهیانه برخوردار هستند و اقدام لازم برای جذب سایر خانواده‌های تحت پوشش پشت نوبت دریافت مستمری انجام گرفته و دردست اقدام است.

وی درباره تاثیر شرایط شیوع بیماری کرونا بر تعداد زنان سرپرست خانوار افزود: بیماری کرونا تاثیر بسزایی در شرایط اقتصادی و معیشتی زنان سرپرست خانوار داشته به صورتی که برخی از خدمت گیرندگان که باز توان شده و فعالیت اقتصادی را شروع کرده بودند، ورشکست شدند و مجدد به چرخه حمایت‌های سازمان بازگشته‌اند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین