کد خبر: ۱۸۷۵۰
تاریخ انتشار:۱۸:۱۲ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: سخنگوی وزارت صمت در خصوص ابلاغ شروط واردات خودرو توضیحاتی را ارائه داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،امید قالیباف گفت:واجدین شرایط واردات خودرو تا ۱۹ شهریور فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند. آیین نامه واردات خودرو شامل سه گروه می‌شود.پس از ارسال درخواست در مهلت مقرر حداکثر تا آخر شهریور اسامی شرکت‌های منتخب اعلام می‌شود.

به گفته او، سه گروه اولویت نخست مشمول آیین نامه واردات خودرو را دارند. سرمایه گذاران خارجی متقاضی ایجاد خط تولید و واردات خودروی برقی به مناطق آزاد هستند. پس از تایید و اعلام شرکت‌هایی که الزامات آیین نامه واردات خودرو را با امتیاز بالاتری کسب کرده‌اند واردات خودرو را می‌توانند انجام دهند.

سخنگوی وزارت صمت گفت:شرط لازم برای این دسته، الزام به انتقال فناوری و ارائه خدمات بعد از فروش است. اما اگر علاوه بر این موارد برنامه داخلی‌سازی داشته باشند امتیاز مضاعف محسوب می‌شود. در خصوص متقاضیان سرمایه گذاری ایجاد خط تولید خودرو نیز مشوقی در نظر گرفته شده است که بتوانند هزینه‌های ریالی خود را بابت خرید کارخانه و راه اندازی خط تولید از طریق واردات خودرو و فروش آن تامین کند.

به گفته قالیباف، استفاده از این مشوق مازاد بر سقف یک میلیارد یورویی واردات خودرو خواهد بود. در مناطق آزاد صرفاً خودروی برقی مجوز واردات دارد.

سخنگوی صمت،واردکننده خودرو باید به ازای هر ۱۰۰۰ دستگاه خودرو وارداتی یک نمایندگی برای خدمات پس از فروش ایجاد کند.

امید قالیباف در ادامه اعلام جزئیات آیین نامه واردات خودرو گفت،شرکتهای متقاضی واردات خودرو علاوه بر شرط فوق باید تامین قطعات یدکی ضروری(قبل از واردات) ؛تامین تجهیزات ، اسناد و آموزش نفرات ذی ربط در خدمات پس از فروش و اعلام فهرست فناوریهای انتقال یافته در خدمات پس از فروش را در درخواست خود اعلام کنند.

وی داشتن مجوز رسمی از تولیدکننده محصول ، جهت تضمین ارائه خدمات پس از فروش و یا انتقال فناوری،داشتن تجربه در واردات خودرو و یا بکارگیری شرکتهای دارای تجربه در این زمینه و ارائه سطح انتقال فناوری در خودروهای اقتصادی برای تولید در کشور را از دیگر الزامات واردکنندگان خودرو ذکر کرد که باید در درخواست انها قید شود.

سخنگوی صمت واردات خودرو را در راستای تنظیم بازار این محصول ذکر کرد و گفت، در مورد متقاضیان سرمایه گذاری احداث خط تولید خودرو،علاوه بر مشوقی که پیشتر اعلام شد باید نسبت به اخذ مجوز از سازمان سرمایه گذاری خارجی نیز اقدام کنند.

قالیباف با اشاره به اولویت داشتن واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار یورو گفت؛ شرایط واردات سایر خودروها نیز بیستم شهریورماه اعلام می شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین