کد خبر: ۱۸۷۳۴
تاریخ انتشار:۲۱:۲۹ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۶۶ هزار پروژه نیمه‌تمام از دولت‌های گذشته در کشور وجود داشته که از این تعداد شش هزار پروژه ملی و بقیه استانی است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،محمدهادی زاهدی وفا، امروز پنجشنبه ۳ شهریور در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خراسان جنوبی اظهار کرد: در همین ارتباط از استان‌ها خواسته شده که برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و میزان پیشرفت پروژه‌ها در حوزه کاری این وزارتخانه را اعلام کنند و مواردی که می‌توان از بخش خصوصی برای تکمیل آنها استفاده کرد، احصا شود.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت تامین مالی بخش‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آینده نزدیک شاهد ورود جدی‌تر شستا برای سرمایه‌گذاری در استان‌های کشور خواهیم بود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه‌ای برای تعریف پروژه‌های جدید جز موارد خاص در کشور نیست و برنامه‌ریزی شده که پروژه‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل شود.

وی اظهار کرد: با آمدن هر رئیس جمهور وعده‌هایی بیان می‌شود که مردم بر آن اساس پیوند اجتماعی برقرار می‌کنند و به دنبال تحقق وعده‌ها هستند که اگر محقق شود سرمایه اجتماعی تقویت خواهد شد.

زاهدی وفا گفت: مردم در ادارات، به‌طور مستقیم با رئیس جمهور و وزرا کار ندارند اما اگر خدمت در همان زمان اولیه توسط مسوولان ذیربط در کوتاه‌ترین زمان انجام شود، دولت زیر سوال نمی‌رود؛ دولت مردمی رویکرد نظام را در ارتباط با مردم مطرح کرده است که در همین راستا کار مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید انجام شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: متاسفانه بهره‌وری در بخش دولتی کاهش یافته که این مساله بهره‌وری در بخش خصوصی و اقتصادی را هم با مشکل مواجه می‌کند برای مثال خدمتی که برای یک سرمایه‌گذار در صدور مجوزها باید در یک هفته انجام شود گاهی یک سال طول می‌کشد و توجیه اقتصادی را برای سرمایه گذاری در آن منطقه کاهش می‌دهد.

وی گفت: مسوولان باید در نظر داشته باشند که در هر حوزه کاری میزان مراجعه و انتظار برای صدور مجوزها را به حداقل برسانند و سعی شود سرعت صدور مجوز کسب و کارها افزایش یابد؛ سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه از سخت‌ترین کارها در کشور و دنیاست و راحت‌ترین راهکار جذب سرمایه‌گذار، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: رشد اقتصادی منوط به انباشت سرمایه است که در چارچوب قوانین دولتی سعی بر حل مشکلات و ایجاد راه‌حل برای سرمایه‌گذاری با گزینه‌های جایگزین است که از ظرفیت بخش خصوصی بتوان به بهترین نحو استفاده کرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در خراسان جنوبی هم طرح‌های نیمه‌تمام وجود دارد که عمده آن مربوط به شهرستان‌های بیرجند و قاینات است و به‌طور ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

زاهدی وفا یادآور شد: در ادامه سفر به خراسان جنوبی تفاهم‌نامه‌ای با استانداری خراسان جنوبی در ارتباط با چگونگی تشکیل تعاونی‌ها امضا شد و طبق تصمیمی که در زمینه افزایش تعاونی‌ها در سطح کشور گرفته شده است امیدواریم خراسان جنوبی سهم چشمگیری در این زمینه داشته باشد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.