کد خبر: ۱۸۷۳۳
تاریخ انتشار:۲۱:۲۷ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: صحابی معاون اعتبارات بانک مرکزی گفت:تعداد متقاضیانی که در صف دریافت تسهیلات هستند، حدود ۵۰۰ هزار نفر است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، معاون اعتبارات بانک مرکزی گفت : متقاضیان باید وارد سامانه بانک مرکزی به آدرس «http://ve.cbi.ir» شوند و آنجا ثبت نام شان را انجام دهند، وقتی ثبت نام کردند، بانک و شعبه شان را انتخاب کرده و به صورت فوری یک کد رهگیری را از طریق پیامک از بانک مرکزی دریافت می‌کنند. از آن روزی که شعبه شان تعیین تأیید شد ۱۲ روز فرصت دارند به بانک مورد نظرمراجعه کنند و در شعبه پذیرش شوند. از آن تاریخ ۴۵ روز فرصت دارند که مدارک خود را تکمیل کنند؛ ۴۵ روز فقط فرصت دارند تا ضمانت و یا مدارک سکونتی مورد نیاز پرونده خود را ارائه دهند.بعد از آن تاریخ هم ۱۰ روز بانک فرصت دارد تا تسهیلات خود را به حساب متقاضی واریز کند.

او گفت : در صورت تکمیل بودن مدارک، حداکثر وام ۴۵ روزه پرداخت می‌شود و کسی که زودتر پرونده اش را تکمیل کند، تسهیلات را زودتر دریافت می‌کند. دیروز این سامانه به طور رسمی رونمایی شد. ما از ابتدای اردیبهشت ، این سامانه را به صورت آزمایشی راه اندازی کردیم و به مرور زمان ایراداتی که داشت و بروزرسانی‌های فنی که با توجه به نیاز‌های متقاضیان باید اتفاق می‌افتاد. این ایراد‌ات برطرف شد، امروز همه بانک‌ها به این سامانه وصل هستند و مسلما سرعت بیشتر خواهد شد. منتها نکته‌ای که وجود دارد راجع به تسهیلات فرزندآوری این است که قانون گذار فرزند‌ها و موالیدی که سال گذشته هم به دنیا آمدند در سال ۱۴۰۰ را مشمول کرده است؛ طبق آمار رسمی مرکز آمار ایران، سال گذشته یک میلیون و ۱۰۰ هزار موالید داشتیم و متولدین امسال هم مشمول خواهند بود.

صحابی گفت : تعداد متقاضیانی که در صف دریافت تسهیلات هستند، حدود ۵۰۰ هزار نفر است که این عدد ابتدای سال خیلی زیاد بود. بانک‌ها همکاری لازم را در کنار این که تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را هم به عهده شان بود و تأکید اداره کل بانک مرکزی این بود که این دو تسهیلات در اولویت پرداخت تسهیلات شبکه بانکی است در کنار این دارند سرعت می‌دهند و متقاضیان تسهیلاتشان را زودتر دریافت کنند.

 او گفت: شبکه بانکی در حال حاضر این ابزار را ندارد وقتی متقاضی مراجعه می‌کند این شعبه بانک نمی‌تواند تشخیص دهد که متقاضی فاقد خانه هست یا خیر که ما رایزنی داریم می‌کنیم، جلسات متعدد با همکارانمان در وزارت راه و شهرسازی داشتیم که این امکان را در اختیار این شعب قرار دهند که متقاضی که مراجعه کرد،بررسی کنند. البته منتظر این لینک هم نماندیم، از بانک‌ها خواستیم که برای این که قانون نباید زمین بماند و لازم الاجراست اکتفا کنند به این که وضعیت متقاضی را در سامانه سمات بانک مرکزی رصد کنند. 

صحابی گفت :تمامی خانواده‌هایی که دارای فرزند سوم متولد سال ۹۹ به بعد هستند و صاحب خانه نیستند، می‌توانند جهت دریافت وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی اقدام کنند. این بخشنامه را بانک مرکزی به ۶ بانک شامل مسکن، صادرات، توسعه تعاون، کشاورزی، تجارت و پست بانک ابلاغ کرده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.