تاریخ انتشار:۱۰:۰۲ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس دفتر رئیس‌جمهور شایعه اختلاف در تیم اقتصادی دولت را تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

غلامحسین اسماعیلی  رئیس دفتر رئیس‌جمهور در برنامه صف اول شبکه خبر سیما در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: این دو شهید بزرگوار ویژگی‌های برجسته ای از جمله مردمی بودن، ساده زیستی، ولایی بودن و وفاداری به آرمان‌های انقلاب، داشتند و از هر چه داشتند در راه اعتلای انقلاب اسلامی، گذشتند؛ این بزرگواران در مکتب و طریق سیدالشهدا علیه‌السلام حرکت کردند.

وی درباره مردمی بودن دولت سیزدهم اظهار کرد: شعار این دولت همین بوده و با باور و اعتقاد به مردم کار می‌کند؛ خیلی ها ادعای مردمی بودن را داشتند ولی دولت مردمی آیت‌الله رئیسی برای خود ماموریتی غیر از خدمت گذاری به مردم نمی‌شناسد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بیان کرد: آیت‌الله رئیسی جایگاه دستیار مردمی سازی دولت را ابداع کرد تا به این مسئله مهم به طور ویژه رسیدگی شود.

اسماعیلی با اشاره به اعتماد متقابل بین دولت و مردم بیان کرد: در سفرهای استانی یکی از ویژه برنامه های ما، نشست با نمایندگان اقشار مردم بوده که ۲ ساعت طول می‌کشد.

وی درباره اولویت های اصلی رئیس‌جمهور گفت: دو دغدغه اصلی آقای رئیس‌جمهور تأمین سلامت و معیشت مردم بوده است؛ در بحث اصلاح یارانه‌ها نیز شاهد دغدغه های آقای رئیس‌جمهور درباره معیشت مردم بودیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: ما برای اداره کشور باید از خرد جمعی استفاده کنیم و برای این امر شوراهای متعددی شکل گرفته که می‌توان از هرکدام به عنوان یک قوه عاقله یاد کرد. ما بالغ بر ۳۵ شورای عالی داریم که مسئولیتش با رئیس‌جمهور است و در دوره فعلی به طور مرتب جلسات این شوراها برگزار شد.

اسماعیلی گفت: سفرهای استانی به صورت هدفمند، با برنامه، توأم با مصوبات و آثار و برکاتی در جهت حل چالش ها و معضلات هر یک از استان ها بود. همچنین این سفرها شامل نظارت‌های پسینی برای اجرای مصوبات و وعده‌های در سفر بود و این سفرها به صرف حضور نبود.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در مهار کرونا اظهار کرد: در گذشته به بهانه‌های مختلف گفته می‌شد که نمی شود واکسن برای کشور وارد کرد، اما از ابتدای دولت سیزدهم با ورود شخص آیت‌الله رئیسی، ۶ شرکت داخلی شروع به ساخت واکسن کردند و واردات واکسن هم به اندازه لازم انجام شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش‌های دولت در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم گفت: ما در این دولت حدود ۶ میلیون شهروند بدون بیمه را به طور رایگان تحت پوشش قرار دادیم.

وی درباره کارنامه سیاست خارجی دولت سیزدهم در طول یک سال اخیر گفت: از ابتدای شروع به کار دولت، آقای رئیس‌جمهور بر سیاست برقراری روابط با کشورهای منطقه و همسایگان و ارتباط متوازن با جهان تاکید کردند. هر ۵ سفر خارجی آقای رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه بوده که نشان‌دهنده توجه به این مسئله است.

اسماعیلی با اشاره به حل اختلافات پیشین بین ایران و ترکمنستان، در دولت سیزدهم بیان کرد: مجموع این‌ اقدامات اقتصاد کشور را نجات داد؛ قبلا درهای کشور را به روی همسایگان بسته بودیم و چشم‌مان به سمت غربی ها بود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت مذاکرات برای رفع تحریم‌ها گفت: این میدان فرمانده و مدیر دارد و او با صلابت کار خودش را انجام می‌دهد که باید به او اعتماد کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: بنای ما این است که هرگونه اخبار در این زمینه توسط وزارت امور خارجه و به ویژه مسئول تیم مذاکره کننده، به اطلاع مردم عزیز برسد.

اسماعیلی اظهار کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ علاوه بر اینکه در تمام نکات سعی بر رعایت عدالت بوده، این لایحه یک پیوسته عدالت نیز داشت. دیگر اقدامات دولت مانند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و کاهش مالیات در حوزه تولید نیز نمونه‌های این موضوع است.

وی در پاسخ به سوالی درباره شایعات پیرامون اختلاف میان تیم اقتصادی دولت تصریح کرد: اصلاً این تحلیل که القا شده درست نیست؛ تیم اقتصادی دولت از نظر مبانی فکری مشترک است؛ اگر اختلاف نظر جزئی نیز باشد در مرحله قبل از تصویب است و بعد از تصویب همه خودشان را مقید می‌دانند که تصمیم نهایی دولت را اجرا کنند. در مقام اجرا بین تیم اقتصادی حتی یک درصد اختلاف وجود ندارد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی پیرامون جریان دیدارهای وزرا با رئیس‌جمهور اظهار کرد: انتظار وزرا برای دیدار با رئیس‌جمهور در حد چند ساعت و نهایتاً یکی دو روز است. اگر خیلی مسئله خاصی باشد، بلافاصله بعد از جلسه هیئت دولت وزرا در همان محل با رئیس‌جمهور دیدار می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان معرفی وزیر پیشنهادی کار، به مجلس گفت: ان‌شاءالله پیش‌بینی می‌شود که تا قبل از پایان هفته آینده وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی معرفی شود.

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که صحبت ها درباره تغییر در کابینه دولت چقدر جدی است،؟ بیان کرد: آقای رئیس‌جمهور با هیچکس عهد اخوت نبسته‌اند؛ تغییر یا باقی ماندن برای بنده به عنوان رئیس دفتر و سایرین، در مدار کارآمدی است، اگر کسی کارنامه موفق داشته باشد که الحمدالله همه کار می کنند و در دولت حضور خواهند داشت.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین