تاریخ انتشار:۰۹:۵۷ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: فرماندار باشت گفت: برآورد اولیه از خسارت وارده آتش سوزی به منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت تا ظهر امروز (سه شنبه) بیش از۱۵۰ هکتار است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،نادر گرامی افزود:  آتش سوزی از ساعت ۲۰ شامگاه دوشنبه  ۳۱ مرداد از حوزه گچساران به منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت سرایت کرد که هم اکنون در برخی مناطق در حال گسترش است.

وی بیان کرد: این آتش سوزی در سه منطقه این شهرستان از جمله ارتفاعات روستاهای "کلگه امیرشیخی"،" کله گان باشت" و "تنگ سادات شاه زینعلی" رخ داده است.

گرامی  اظهار کرد: آتش سوزی از سمت «نارک» گچساران شروع شده و به منطقه حفاظت شده خامی در شهرستان باشت سرایت کرد.

بیش از ۱۵۰ هکتار از منطقه حفاظت شده خامی باشت در آتش سوخت

وی تصریح کرد: یک فروند بالگرد برای جابه جایی نیروهای امدادی و حمل و نقل تجهیزات به ارتفاعات سخت‌گذر منطقه حفاظت شده خامی این شهرستان که دچار آتش سوزی شده، اعزام شد و چهار  سورتی پرواز  انجام داده است.

فرماندار باشت با بیان اینکه برای مهار این اتش سوزی نیاز به نیروهای تازه نفس داریم ابراز کرد: تاکنون ۶۰ نفر از نیروهای ستاد بحران، مردمی و بسیج به محل آتش سوزی اعزام شده اند.

وی ابراز کرد: ۳۰ نیروی تازه نفس هم اکنون به منطقه حفاظت شده کوه خامی این شهرستان برای کمک به دیگر نیروهای اعزام خواهد شد.

بیش از ۱۵۰ هکتار از منطقه حفاظت شده خامی باشت در آتش سوخت

گرامی بیان کرد: تمام تمهیدات لازم جهت آذوقه آب آشامیدنی و دیگر موارد مورد نیاز برای نیروهای مهار اتش درباشت اندیشیده شده است.

طی هفته جاری ۲ فقره آتش سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی کوه لار و بهره عنا این شهرستان رخ داد که با تلاش امدادگران و مردم مهار شد.

منطقه حفاظت شده خامی ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار وسعت دارد و این منطقه کوهستانی در سال ۷۸ با هدف حمایت از جمعیت جانوری به عنوان منطقه حفاظت شده مورد حفاظت قرار گرفت./ایرنا

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.