تاریخ انتشار:۱۰:۲۵ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
عصر دنا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل مشکلات و فضای خاص استان و وضعیت کسب و کار بین ۳۰ تا ۴۰ درصد تعاونی ها نیازمند کمک ویژه برای توانمندسازی هستند تا از این حالت نیمه فعال و راکد به فضای مقبول برسند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،حمیدرضا واعظی زاده در نشست با معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این استان بنام پایتخت طبیعت ایران و استان چهار فصل و شمالی در جنوب نامیده می‌شود که یک درصد خاک و یک درصد جمعیت کشور را از آن خود کرده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان ما داشته‌های بسیاری دارد و ظرفیت‌هایی که در کشور بی‌نظیر است ما در این استان ۲۰ درصد نفت و ۱۰ درصد آب کشور را تامین می‌کنیم و دارای دو اقلیم سردسیری و گرمسیری هستیم که می‌بایست متناسب با این داشته‌ها برای استان برنامه‌ریزی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۹ شهر و بخش و نه شهرستان دارد یادآور شد: در این استان چهار نمایندگی و سه اداره شهرستانی داریم و به لحاظ نرخ بیکاری کمتر از آنچه که در فضای مجازی گفته می‌شود نرخ بیکاری ما 9.1 درصد است در حالی که نرخ بیکاری در کشور 9.6 درصد است.

واعظی‌زاده به وضعیت جمعیت استان اشاره کرد و گفت: جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 772 هزار نفر بوده و جمعیت فعال ما ۱۸۳ هزار نفر و جمعیت شاغل از این جمعیت فعال نیز ۱۶۱ هزار نفر است که در قالب مراکز کاریابی غیردولتی در استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت بیکار ما حدود ۲۰ هزار نفر شناسایی شده است گفت: همچنین تعداد تعاونی های استان ما ۳۳۰۰ مورد در بخش های مختلف است اما به دلیل مشکلات و فضای خاص استان و وضعیت کسب و کار بین ۳۰ تا ۴۰ درصد تعاونی های ما نیازمند کمک ویژه برای توانمندسازی هستند تا از این حالت نیمه فعال و راکد به فضای مقبول برسند.

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: در استان ۵ مرکز مشاوره کارآفرینی و 9 مرکز کاریابی غیردولتی داریم که ماموریت دستگاهها را در قالب کارکردهای نظام و فضای تعریف شده بر عهده دارند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.