تاریخ انتشار:۱۷:۰۱ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
طی 5ماه نخست سال صورت گرفت
عصر دنا: فرمانده انتظامی کهگیلویه در تشریح عملکرد پنج ماهه گفت: با اجرای 60 طرح پاکسازی 101 خرده فروش مواد مخدر در نقاط شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سید محمد موسوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن بزرگداشت روز خبرنگار گفت:از نگاه من خبرنگار همان دهقان فداکار و سرباز رزمی هست که در تمامی شرایط سخت در جبهه رزم دارد مقاومت میکند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه با قدردانی از زحمات همه اصحاب فعال رسانه خدمت آنها را بدون چشمداشت خواند و افزود: من در شهرستان های زیادی خدمت کردم با اصحاب رسانه های متفاوتی کار کردم صادقانه به شما بگویم بچه های دهدشت از همه جا ممتاز تر هستند.

موسوی گفت: ممتازی از نگاه من در رسانه اطلاع رسانی موضوع به تنهایی نیست ، صداقت در کار، راز داری شفافیت موضوع، و یک جاهای حاضر هستی خودت ضرر کنی اما مردم و شهرت آسیب نبینند.

این مسؤول اضافه کرد:این موارد از ویژگی های خاص و برجسته اصحاب رسانه کهگیلویه هست.

سید محمد موسوی با اشاره به اینکه برخی فکر می کنند خبرنگاری کار راحتی است، افزود: از نگاه من پلیس یک فرد خبرنگار باید علاقه و ذوق و عشق داشته باشد تا بتواند با خطراتی که درمسیر دارد مقابله کند واقعا شغل سختی هست اگه عشق نباشد نمی تواند خطرات را به جان بخرد.

وی تاکید کرد: پلیس کهگیلویه بر این باور هست بخشی زیادی از ماموریت ها بر عهده پلیس هست اما نقطه پایان این ماموریت ها به دست خبرنگار ختم می شود مثلا اگر ما توانستیم روی پروژه سرقت کابل سیم برق دو ماه سه ماه کار کنیم و سارق را دستگیر کنیم و بالای ۵۰ فقره اعتراف کند هیچ کس اطلاع ندارد ولی وقتی خبرنگار وارد عرصه می شود و به موضوع می پردازد مردم متوجه موضوع می شوند و احساس امنیت بین مردم ایجادمی شود. 

فرمانده انتظامی کهگیلویه گفت: اعتقاد داریم احساس امنیت از خود امنیت مهم و بالاتر هست و بخش عمده ای از این احساس امنیت به دست خبرنگار هست

وی افزود :وقتی خبر مثبتی در بین مردم پخش این احساس امنیت در مردم به وجود می آید.

فرمانده انتظامی کهگیلویه در ادامه به تشریح عملکرد این مجموعه طی پنج ماه نخست سال پرداخت و گفت: کشف سرقت 42 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

وی همچنین از افزایش 10 درصدی سرقت خبر داد و گفت که از این ۱۰درصد ۸درصد آن سرقت خُرد بوده است.

این مسئول از افزایش ۴۷ درصدی شناسایی سارقان خبر داد و افزود: ۲۲۵ نفر طی پنج ماه اخیر دستگیر شدند.

موسوی هم‌چنین با اشاره به اینکه افزایش توقیف خودرو در کهگیلویه 135 درصد رشد یافته است، گفت: ۵۵۳ مورد توقیف خودرو نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی با بیان این که در کشف مواد مخدر کاهش داشتیم، عنوان کرد: ۱۰۱ خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر کردیم.

موسوی از اجرای ۶۰ طرح برای پیشگیری مواد مخدر خبر داد و با توجه به جمع‌آوری ۱۶۰درصدی معتادان گفت: ۲۳۰ نفر معتاد در شهرستان جمع‌آوری کردیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح غیرمجاز خبر داد و خاطرنشان کرد: در بحث جمع‌آوری سلاح اقدامات خوبی انجام دادیم به نحوی که برخی طوایف خودجوش اقدام به جمع‌آوری سلاح کردند.

وی با توجه به کاهش نزاع‌های دسته‌جمعی در شهرستان بیان کرد: ۷۰درصد کاهش نزاع فردی و ۲۰درصد کاهش نزاع دسته‌جمعی داشتیم.

موسوی از افزایش ۲۰۰درصدی فوتی‌های برون شهری خبر داد و گفت: طی این مدت ۱۳ مورد فوتی برون شهری و یک فقره فوتی درون شهری گزارش شد.

وی افزود: ۵۰ درصد کاهش قتل در شهرستان طی یک سال اخیر داشتیم.

موسوی از افزایش کشف ۵۰ درصدی کشف کالای قاچاق در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: طی یکسال اخیر ۲۰۵ طرح پاکسازی مناطق آلوده اجرا کردیم.

در پایان این نشست از خبرنگاران فعال رسانه ها با اهدای لوح سسپاس و هدیه تجلیل شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.