تاریخ انتشار:۲۰:۱۵ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
عصر دنا: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ کسی به دلیل جایگاه و مقام که دارد از اجرای قانون و عدالت مصون نیست.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت الاسلام حمزه پیش قدم در نشست خبری هفته امر به معروف و نهی از منکر با تسلیت جان باختن عده‌ای از هموطنان در سیلاب اخیر گفت: بهترین امت زمانی شکل می‌گیرد که دعوت به خیر و پیشگیری از بدی و شر کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سیدالشهدا(ع) نقطه اتصال این کلام پروردگار و جامعه آرمانی را مشارکت مردم در انجام فریضتین می‌دانند که باید مردم در جامعه خود نقش آفرینی کنند، ستاد امر به معروف بنابر همین سیاست برنامه‌های خود را بر سه پایه مهم استوار ساخته است.

وی بیان کرد: در حوزه مشارکت و ساختار اجتماعی سیاست ستاد در گفتمان سازی و اهمیت و جایگاه این دو فریضه الهی است که با دوره‌های ملی امر به معروف و دوره بینش معروف و ظابطین در حال انجام است.

پیش‌قدم عنوان کرد: در حوزه اجرایی به بهره گرفتن از وجود متخصصین امر در دو حوزه ترویج و پیشگیری با تشکیل گروه‌های مطالبه‌گر و صدور مجوزات لازم برای این گروه همچنین تشکل‌ها و هیئت و مساجد استان افزون بر ۳۵۹ تشکل مطالبه‌گر شکل گرفته که در ۱۶ عرصه با بیش از ۳۰۰ موضوع در حال انجام وظیفه هستند.

وی عنوان کرد: در حوزه ساختار اداری با شکل‌گیری شوراهای امر به معروف و نهی از منکر درون بدنه دستگاه‌های اداری و دولتی در حال انجام وظیفه هستیم که تاکنون ۴۵ دستگاه شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

پیش‌قدم از تشکیل گشت ارشاد مسئولان خبر داد و گفت: هدف از تشکیل گشت ارشاد مسئولان این است که بدانیم سمت و شغل مصونیت ندارد و هیچ کسی به دلیل جایگاه و مقام مصون از اجرای قانون و عدالت نیست و همه در برابر قانون مساوی و ملزم به اجرای آن هستند که در همین زمینه تعدادی از مدیران از ستاد تذکر دریافت کردند.

وی در خصوص پیگیری مصوبه شورای عفاف و حجاب در ادارات گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر موظف به پیگیری حجاب و عفاف ادارات است و در این طرح به دنبال اصلاح پوشش‌ها که معقول واقع شده هستیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.