تاریخ انتشار:۱۶:۴۱ - ۲۸ تير ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نتایج مثبت استفاده از تله‌نوری در مبارزه با آفت برگ‌خوار بلوط گفت: آموزش جوامع محلی برای استفاده از تله نوری را در مناطق مختلف استان آغاز کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید علی معتمدی پور عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های استفاده از مبارزه شیمیایی، با همفکری اهل فن روش‌های تلفیقی با اولویت مبارزه غیرشیمیایی را در دستور کار قرار دادیم که یکی از موثرترین روش‌ها، استفاده از تله‌نوری در شکار پروانه برگ‌خوار و جوانه‌خوار بلوط است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ردیابی، پایش و کنترل آفت ‌برگخوار سفید بلوط با جدیت زیاد در حال انجام است و هدف اصلی ما کاهش جمعیت انتقالی آفت است. 

معتمدی‌پور با اشاره به وسعت بالای مناطق آلوده، تصریح کرد: بدون مشارکت جوامع محلی و سمن‌ها، موفقیت عملیات ممکن نیست به همین دلیل جهاد کشاورزی آموزش و مشارکت مردم در مناطق جنگلی آلوده به این آفت را در راس فعالیت‌های خود قرار داده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در مناطقی از شهرستان باشت و کهگیلویه از جمله بوستان، بهره عنا و آبدهگاه عملیات کار گزاشتن تله نوری و آموزش مردم در ساخت تله‌نوری با امکانات اولیه انجام و نقش سازمان‌های مردم نهاد پررنگ‌تر شده است. 

وی اضافه کرد: این عملیات از روزهای آینده و با کامل شدن پروانه‌ها به صورت همه‌جانبه در مناطق آلوده انجام می‌شود که از این بابت به همکارانم در منابع طبیعی و حفظ نباتات سازمان خداقوت می‌گویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، از مردم خواست تا با اهمیت دادن به عملیات نجات جنگل‌ها، مثل همیشه مشارکت دلسوزانه‌ای داشته باشند و با نیروهای جهاد کشاورزی به ویژه در بحث آموزش‌ها همکاری کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین