تاریخ انتشار:۱۶:۳۵ - ۲۸ تير ۱۴۰۱
عصر دنا: نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس گفت: بیمارستانی در گچساران ۴۰ میلیارد تومان بدهی دارویی دارد و در حال فرو ریزی است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید ناصرحسینی پور،نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای برنامه ریزی گچساران اظهار کرد:همه ما باید بدانیم که در کارمان قصورات و اشکالاتی داریم و چقدر خوب است یک موجودی اموال از وضعیت شهرمان بگیریم که الان چه وضعیتی دارد و اولویت ها کجاست.

وی بیان کرد: ما به عنوان یک نماینده مجلس حتی ببینیم که اشکالات کارمان در لایحه بودجه 1401کجاست،اشکالات دولت کجا بود، و باید بپذیریم که ما بیش از یک سال براساس برنامه ششم توسعه که تمام شده است، گام بر می داریم.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس با اشاره به اینکه وزرایی که سال گذشته آمدند و از مجلس رای اعتماد گرفتند هرکدام یک مسیری را می رفتند چرا که برنامه هفتم نیز وجود نداشت، تصریح کرد: برنامه ششم توسعه ای بود که تمام شد و بیش از یک سال دولت قبل ، مجلس ، مجمع تشخیص مصلحت باید می نشستند و با نگاه مسئله محوری برنامه هفتم توسعه را آماده می کردند و وزرا در سال گذشته براساس اسناد بالا دستی برنامه های خود را به مجلس ارائه می کردند و رای اعتماد می گرفتند.

حسینی پور عنوان کرد: نمایندگان آنها را هم به چالش می کشاندند،گند زدیم به اصل 44خصوص سازی، باید این اشکالات را بپذیریم و اینکه 45سند بالادستی داریم که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده اند و برای این اسناد در بخش های مختلف فقط یکی از دستورالعمل این اسناد را اجرایی و قانونی کرده ایم آنهم اصل 44قانون اساسی است.

وی گفت: باید اشکالات را بپذیریم و ببینیم چه بلایی به روز شرکت ها و کارخانجات در اصل 44آوردیم،و امروز من نماینده می بینیم که چرا هیچ قانونی در صحن نمی آید که درباره همین 45سند بالا دستی است.

نماینده مردم گچساران وباشت درمجلس خاطرنشان کرد: برنامه ششم تمام شده ای که باید امروز برنامه هفتم می بود که مسئله محور،چشم انداز 20ساله می بود و نیز 45سند بلادستی،هرچند باید اشکالات خودمان را نیز در شهرستان بپذیریم، 

تعرض به جیب گچسارانی ها می باشد.

حسینی پور بیان کرد: گچساران و بهمئی مشمول بودجه یک سوم نفت هستند اگر هم شهرستان بویراحمد یا کهگیلویه نفت تولید می کردند که ریه های مردم از آلایندگی مسموم می شدند هیچوقت دست توی جیب یک سوم آن شهرستان ها و تعرض هم به جیبشان نمی کردیم، ولی حق از گچساران ضایع شد.

وی افزود: در سال های گذشته هر وقت صحبت از یک سوم بود از بودجه متوازن گچساران زدند و دست در جیب ما کرده و حق مردم و بچه های گچساران را ندادند چرا که گفتند یک سوم را دارید و بیاییم از متوازن و بودجه استانی بزنیم.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس ادامه داد: باید ظرفیت ها را خوب دید، مسئولین تبصره 16 با یکهزارو 280میلیارد تومان که یک ظرفیت خوبی است را به بهترین‌نحو استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بایددیهم شهرستانها از تبصره 18 که افزون بر ۲ هزار و 200میلیارد تومان است مشخص شود، ورود دستگاه های استان در خصوص استفاده از ظرفیت های قانونی مثل ماده 56و تاکید برتهاتر و تمرکز بر پرداخت پیمانکاران با استفاده از واگذاری دارایی ها مازاد دولت مهم است،تمرکز برتکمیل طرح های نیمه تمام از دیگر اقدامات نهم می باشد.

وی گفت: تبصره 19تمرکز بر مشارکت بخش غیر دولتی در اجرای بهره برداری از طرح ها در جلسه کمیته برنامه ریزی استان مطرح کردیم،و تاکید برعدم خرد شدن اعتبارات و تمرکز برتکمیل طرح های نیمه تمام را داریم و بحث مسئولیت اجتماعی را نیز به شهردار تاکید می کنم.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس اظهار کرد: شاید شهردار مکدر شود ولی ما مدافع حقوق مردم و محل رجوع مطالبات مردمی هستیم و میگویم پارک دریاچه مصنوعی ردیف بودجه مصوب در مناطق نفتخیز جنوب دارد،

من را به عنوان تبصره 38می شناسند،امروز بر اساس ماده یک تبصره 38قانون مالیات بر ارزش افزوده باید این حق را به مردم گچساران می دادند. وی افزود: افزون بر 450میلیاردی که براساس قیمت فروش و بر اساس کارمزد خدمات باید به مردم گچساران می دادند را پرداخت نکردند، باید معاون حقوقی دولت وقت را شکایت کنیم که شما نیز قانون وضع کردید و باید بیایید در کمیسیون اصل نود جواب پس بدهید چرا که حق مردم گچساران است.

وی با اشاره به اینکه دود ریه های مردم را نابود می کند چرا حقشان داده نمی شود بیان کرد: نمی گذارم شرمنده مردم شویم،محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت، موظف به تقویت شما بکده و این وظیفه ای است که نظام در قبال شما دارد.

حسینی پور ادامه داد:بنیاد مسکن امروز جهادی پای کار بوده و باید تقویت شود، و جهادی وارد میدان شده است و هرچه قدر بنیاد مسکن را تقویت کنید بخش مهمی از مشکلات نیز مرتفع می شود و نمی گذارند ما هم شرمنده مردم شویم.

نماینده گچساران و باشت در مجلس گفت: به طرح تنگ انگشترک و آبرزی اعتبارات لازم جهت تکمیل اختصاص داده شود.

حسینی پور اضافه کرد: بیمارستان شهید رجایی فقط 41میلیارد تومان بدهکاری دارویی و تجهیزات دارد و همین بیمارستان نیز در حال فرو ریختن است، و زمانی مشکل فاضلاب آن با 350میلیون تومان حل می شد،اما الان باید از 30میلیاردتومان حرف بزنیدکه 15میلیاردش برای استحکام سازی لازم است، زمانی اولویت بندی نکردیم و پول هایی که باید می بردیم در جای خودش هزینه می کردید، نبردیدو فقط سفیدکاری بیمارستان و ظاهر را دیدید الان بیخ گوش شما این بیمارستان باید 30میلیارد تومان هزینه شود و اگر کوتاهی کنیم و این بیمارستان تخریب شود بنیاد مستضعفان صاحب ملک خواهد شد چرا که سند بنامش است.

وی افزود: چرا به گچساران ظلم می کنید، یک زمانی در همین بیمارستان لوله دپو شده بود و آقایان مسئول وقت آمدند ولوله های فاضلاب خریداری شده از محل بودجه بیمارستان شهید رجایی گچساران را به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بردند و هیچکسی هم صدایش درنیامد که چرا به گچساران ظلم می کنید و دست به جیب مردم ما بردند.

نماینده گچساران و باشت گفت:آقای فرماندار توقع ما این است که یک موجودی اموال بگیرید که این وضعیت ماست و این پروژه های بالای 70درصد را تکمیل کنید، هرچند این اعتبارات به گونه ای نیست که بخواهد برخی پروژه ها را امسال تکمیل کند و بادید از محل مسئولیت اجتماعی از بودجه های دیگر نیز چانه زنی و رایزنی کرد تا بخشی از مشکلات هم مرتفع شوند.

موزه نفت برای آبروی نفت جمع شود.

وی افزود:درباب موزه نفت نیز نباید از استان پولی در اختیار شما قرار داد،و انتظار این است که از مناطق نفت خیز جنوب پیگیر شد تا موزه نفت برای آبروی نفت جمع شود.

حسینی پور تصریح کرد: وقتی وارد روستاها می شویم با سیل عظیمی از مطالبات مردم روبرو می شویم ومشکلاتی وجود دارد که حتی با 100میلیون تومان هم حل می شود و پولی که از محل هزینه در اختیار نماینده که از محل مسئولیت اجتماعی است چنین هزینه ای را در بازدید از روستاها انجام دهیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.