تاریخ انتشار:۲۰:۰۹ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
عصر دنا: ساماندهی تپه نورالشهداء دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه به عنوان مهمترین یادمان فرهنگی بعد از ۹ سال آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ساماندهی تپه نورالشهداء به عنوان مهمترین یادمان فرهنگی و یکی از میعادگاه‌های معنوی شهرستان کهگیلویه در دستور کار شهرداری دهدشت قرار گرفت.

شهدای گمنام و تدفین آنها در نقاط مختلف کشور در واقع با هدف اعزام سفیران نور و نیز گسترش فضای معنوی فرهنگ ایثار و شهادت سالهاست که در حال انجام است اما میعادگاه این سفیران معنوی و ارزشمند در دهدشت آنچنان که می‌‌طلبد از سوی مسئولان ادارات متولی مورد توجه قرار نگرفته است.

فروردین ماه سال 92 بود که مردم شهرستان کهگیلویه برای اولین بار میزبان دو شهید گمنام شدند و این دو شهید با استقبال باشکوه و بی‌نظیر مردم ولایتمدار شهر دهدشت بر روی تپه‌ای بنام تپه نورالشهداء آرمیدند.

تپه نورالشهداء دهدشت به عنوان میعادگاه عارفانه جوانان و نوجوانان نسل امروز و خلوتی معنوی برای اقشار مختلف مردم در طی سالهای گذشته جلوه‌ای مظلومانه داشت آنچنان که با اولین حضور خود در این مکان معنوی، کام زائران این گنجینه بزرگ معنوی را تلخ می‌کرد.

با آغاز بکار شورای ششم و شهردار جدید شهر دهدشت، ساماندهی این مکان معنوی به عنوان میعادگاه عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفت و شهردار و اعضای شورای شهر عزم خود را جزم کرده تا این مکان ارزشمند را به بهترین شکل ممکن ساماندهی کنند.

شهردار دهدشت با اشاره به آغاز فاز دوم عملیات ساماندهی تپه نورالشهداء شهر دهدشت، اظهار کرد: این مجموعه تفریحی، رفاهی میزبان دو شهید گمنام است که باتوجه به موقعیت فیزیکی این مکان، از ظرفیت بسیار بالای گردشگری به ویژه در حوزه مذهبی برخوردار است.

علیرضا نیکویی افزود: فاز دوم عملیات ساماندهی تپه نورالشهداء با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 190 میلیون تومان شامل خاک‌ریزی، سکوبندی، برج‌نوری، آلاچیق و نیز آبشار مصنوعی است.

وی با اشاره به اینکه مبادی ورودی شهرها در واقع یکی از مهمترین ساختار کالبدی و فضایی هر شهری است، عنوان کرد: ساماندهی تپه نورالشهداء باتوجه به اینکه در مبادی ورودی شهر از سمت جاده بهبهان قرار گرفته می‌تواند معرف بسیار خوبی برای دهدشت باشد و ساماندهی آن بسیار مهم است.

شهردار دهدشت با اشاره به اهمیت فضای سبز شهری، گفت: ساماندهی فضای سبز شهری علاوه بر افزایش کیفیت محیط زیست شهری حتی فضای مناسبی را جهت ایجاد تعاملات اجتماعی و نیز سپری کردن اوقات فراغت شهروندان فراهم می‌کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.