تاریخ انتشار:۱۴:۴۰ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از محل هدفمند سازی یارانه ها ، یک هزارو۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این استان تخصیص داده شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

علی شهابی نسب روز سه شنبه اظهار داشت:  از این میزان حدود ۶۴۸ میلیارد تومان آن نقدی و ۶۶۶ میلیارد تومان از اسناد خزانه بوده است.

وی بیان کرد: جذب اعتبارات استانی دستگاه های مختلف اجرایی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی گذشته آن ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

شهابی نسب سرجمع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۹ را ۴۷۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بود و این رقم در سال ۱۴۰۰ به یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: علاوه بر این میزان در سفر رئیس جمهور به استان نزدیک به ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های ملی و استانی نیز تزریق شد.

شهابی نسب تصریح کرد: اعتبارات محرومیت زدایی که برای اولین بار در قانون امده بود از این محل نیز ۴۹۵ میلیارد تومان  هم به استان اختصاص داده شد.

وی تخصیص این میزان اعتبار را نوعی انقلاب در تخصیص اعتبارات استانی دانست و گفت: مدیران نسبت به جذب این میزان اعتبار به پروژه های عمرانی خود تلاش بیشتری داشته باشند.

شهابی نسب تصریح کرد: جذب این میزان اعتبار علاوه بر رونق اقتصادی نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری و بهتر شدن شرایط اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد دارد.

وی گفت: امسال برای اولین بار ۳۹۳ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی به استان ابلاغ شده که این اعتبار خاص مناطق محروم برای ایجاد زیرساخت هایی همچون آب، راه، مدرسه و بهداشت  است.

شهابی نسب تصریح کرد: در طول عمر دولت ها افزایش این اعتبارات در کهگیلویه و بویراحمد بی سابقه بوده است.

وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ اعتبارات جایگاه هجدهم کشوری را به خود اختصاص داده و  این درحالی است که استان به لحاظ جمعیت و وسعت یک درصد کشور را دارد.

استان کهگیلویه وبویراحمد با ۷۱۳ هزار نفر جمعیت یکی از استانهای کم برخوردار کشور است.

منبع: ایرنا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.