تاریخ انتشار:۱۵:۰۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد با سخت‌گیری که انجام می‌دهند مانع توسعه استان در بخش اقتصادی و فرهنگی است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به جرات می‌توان گفت سخت‌گیری بانک‌ها یکی از علل  عقب ماندگی کهگیلویه و بویراحمد است، بانک‌ هایی که برای طرح و پروژه‌هایی که می‌تواند موجب پیشرفت استان شوند سنگ‌اندازی می‌کنند.

بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌های حوزه اقتصادی که می‌تواند موجب تحول در این استان شوند در گیر و دار سیستم بانکی هستند و بارهای بار در جلسات متعدد اقتصادی از این رویه بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد ابراز گلایه کردند.

بانک‌ها نه فقط به حوزه تولید و بخش اقتصادی کمکی نمی‌کنند بلکه حوزه فرهنگی را هم نادیده می‌گیرند، فروردین ماه امسال بود که معاون وزارت ورزش و جوانان لیست بهترین و بدترین عملکردها در پرداخت وام‌های ازدواج را منتشر کرد که نام کهگیلویه و بویراحمد در میان استان‌های با عملکرد بد دیده می‌شود.

همان روزها جلسه بانک‌ها برگزار شد و دبیر شعب بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد به جای پاسخ‌گو بودن اعلام کرد که فردی که تحت عنوان معاون وزارت ورزش و جوانان لیست را بیرون داده را نمی‌شناسد.

اما در سخت‌گیری بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات ازدواج هیچ شکی نیست، بانک‌هایی که از متقاضیان تسهیلات ازدواج سه ضامن بانکی می‌خواهند و اینقدر پیش پایشان سنگ می‌اندازند که از گرفتن وام پشیمان شوند.

اما کم‌کاری بانک‌ها تنها مربوط به ازدواج نیست، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدیدی که از مجتمع ۱۸ هکتاری پرورش ماهیان خاور ده‌شیخ داشت با اشاره به سنگ‌اندازی دولتی‌ها گفت: برای یک کار فرهنگی فاخر در استان می‌خواهند یک میلیارد تومان از یکی از بانک‌ها تسهیلات بگیرند اما بانک ۸ ضامن کارمند خواسته که یک فاجعه است.

سید علی احمدزاده با بیان اینکه از سنگ‌اندازی بانک‌ها عصبانی شدم گفت: تازه می‌گویند قبلا  بانک ۱۷ یا ۱۸ ضامن می‌خواستند.با این شرایط اصلا نمی‌شود کار کرد باید یک ایل را بگردی تا ۱۸ ضامن پیدا شود، چنین مواردی دردناک است.

احمدزاده با بیان اینکه مشکل در بخش دولتی بیشتر است، گفت: بانک‌ها را تحت فشار قرار دادیم تا تغییر رویه دهند و این گیرهای اضافی را بردارند البته به این معنا که سرمایه آنها باز نگردد نیست.

وی بیان کرد:  بزرگترین تضمین بانکی خود این مجتمع ها هستند برای مثال در این مجتمع ۱۸ هکتاری ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده این بزرگترین و بهترین تضمین است، با این سخت‌گیری مشکلی که از استان حل نمی‌شود هیچ، مشکلی هم به مشکلات اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه این چنین موارد باعث شده از تولید و  اشتغال پایدار عقب بمانیم، گفت: مسئولان پای کار آمده‌اند  مردم هم خود را به مسئولان برسانند.

منبع: فارس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.