تاریخ انتشار:۱۴:۲۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر ۷۶ عنوان برنامه و ۴۴۷ ریز برنامه در نقاط مختلف استان اجرا می شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سرهنگ پاسدار امیر عباس آسمند در نشست با خبرنگاران اظهارداشت:این تعداد از برنامه‌ ها در سالروز آزاد سازی خرمشهر توسط دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح اجرایی خواهند شد.

وی افزود: فضا سازی محیطی مکان ادارات و همچنین در سطح بخش ها و روستاها بزرگ با هدف آشنایی نسل جوان با عملیات فتح خرمشهر نیز انجام می شود.

آسمند گفت: غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا در ۲۳ نقطه استان، انتشار بیانیه ادارات و سازمان ها با موضوع آزاد سازی خرمشهر در رسانه ها ، تبلیغات رسانه ای در فضایی مجازی ،صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی سپاه فتح و نواحی مقاومت بسیج شهرستان ها، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری کنگره شهدای روحانی همزمان با کنگره چهار هزار شهید روحانی در قم، برگزاری یادواره های شهدا در سطح استان ، هماهنگی با ائمه جمعه جهت تبیین عملیات آزاد سازی خرمشهر از جمله این برنامه هاست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برگزاری میزگرد تخصصی در صدا و سیما و دانشگاه ها با موضوع چرایی عملیات الی بیت المقدس،  تولید و بازپخش بیش از دهها مستند و فیلم دفاع مقدس ، تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان این عملیات غرور آفرین توسط ادارات و نیروهای مسلح نیز در دستور کار است.

رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس

آسمند، از رونمایی شش عنوان کتاب تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس و چهار کتاب با موضوع خاطره و پژوهش همزمان با سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر خبرداد. 

وی گفت: برپایی نمایشگاه سه بعدی مقاومت و پیروزی، برپایی نمایشگاه های هنری و فرهنگی در پلاتو ها،  اجرای نمایش های خیابانی در سطح شهر یاسوج و دهدشت، اجرای طرح" سلاله ها و خورشید خانه ات باش" با مشارکت حوزه زنان و خانواده بنیاد حفظ آثار و همکاری آموزش و پرورش استان، برگزاری نشست و نمایشگاه زنان و دفاع مقدس نیز در این ایام اجرا می شود.

آسمند ابراز داشت:مصاحبه با مادران و همسران شهدا ، نقد و بررسی کتب منتشره حوزه دفاع مقدس، برگزاری کارگاه داستان نویسی کودک و نوجوان با همکاری کانون پرورش فکری استان،  تدوین شناسنامه شهدای عملیات بیت المقدس،  تولید دهها اثر هنری شامل موشن گرافیک، اندروید، عکس نوشت و کلیپ از عملیات فتح خرمشهر نیز به مناسبت این روز انجام می شود.

آسمند گفت: برپایی نمایشگاه اسنادی در یکی از دانشگاه های استان و روایتگری پیشکسوتان دفاع مقدس نیز به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر اجرایی خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر در سطح استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه های عمومی استان خبر داد.

این مسئول ابراز داشت: تجمع فرماندهان دوران دفاع مقدس که در عملیات فتح خرمشهر نقش آفرینی کردند نیز برگزار می شود.

عدم همکاری شهرداری یاسوج در حوزه فرهنگی و اجتماعی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس 

وی ضمن گلایه از اقدامات شهرداری یاسوج در حوزه فرهنگی و اجتماعی و عدم همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گفت: شهرداری یاسوج در حوزه فرهنگی بسیار ضعیف عمل می کند و به نسبت مراکز سایر استان ها عملکرد کم رنگی دارد.

آسمند ابراز داشت: شهرداری یاسوج برای نصب تابلو خیابان ها به نام شهدا نیز تعلل می کند و یک سالی است که جلسه ستاد نامگذاری  معابر به نام شهدا را نیز تشکیل نداده است.

وی گفت: شهرداری یاسوج متعهد شده بود که نسبت به اجرای فضای سبز یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج اقدام کند که با گذشت دو سال هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.