تاریخ انتشار:۱۴:۱۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعتبارات شناور برای پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۲ درصد تا سقف چهار میلیارد تومان برای همه بخش‌های کشاورزی اختصاص داده است که کشاورزان استان می توان از آن استفاده کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 سید علی معتمدی‌پور رئیس این سازمان روز شنبه با گلخانه‌داران "رزکار" استان دیدار و مشکلات و دغدغه‌های آنان را بررسی کرد و از پیگیری‌های خود با مقامات ارشد استان و کشور در مورد دریافت کمک دولت برای حق بیمه گلخانه‌داران، سه ساله شدن پروانه آب و اعتبارات ۱۲ درصدی به فعالان کشاورزی خبر داد. 


گلخانه‌داران در این نشست که مدیران‌کل و میانی ادارات تامین‌اجتماعی، بانک کشاورزی، بانک توسعه‌تعاون، دانشگاه علوم پزشکی، امور آب منطقه‌ای و شهرک‌های صنعتی حضور داشتند، مشکلات خود را با حوزه بانکی و بیمه تامین اجتماعی و امور آب مطرح کردند.

عدم ارزیابی مجدد وثایق بانکی، استعلامات زمان‌بر و طولانی، بروکراسی خسته‌کننده امور آب در تمدید پروانه بهره برداری آب و مهم‌تر از همه این‌ها عدم مشمولیت گلخانه‌داران از معافیت بیمه مربوط به کارگاه‌هایی با پنج نفر اشتغال برخی مشکلات مطرح شده در این دیدار بودند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این شرایط حساس اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، تشکیل این نشست به معنی اهمیت تولید در این استان است و با تمام توان پیگیر مشکلات گلخانه‌داران خواهم بود.

معتمدی‌پور افزود: برخی مشکلات در درون استان قابل حل شدن است و برخی دیگر در تهران، و از طرفی برخی انتظارات از بانک‌ها قابلیت اجرایی دارد اما نیاز به مجوز دارد، از این رو لازم است مسئول اتحادیه گلخانه‌داران با تفکیک این مسائل درخواست‌های قابل اجرا را جمع‌بندی کند و طی مکاتبه‌ای تحویل سازمان دهند.

وی با بیان اینکه در این استان بیش از ۱۸ میلیون گل شاخه‌بریده باکیفیت تولید می‌شود، تصریح کرد: تیم اقتصادی استان و معاون اقتصادی استاندار با همه توان در کنار تولیدگران هستند و به زودی نتایج این پیگیری‌ها برای شما ملموس خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از دیدار آتی خودش با وزیر جهاد، مدیرعامل بانک کشاورزی کشور و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد و گفت: اگر ما در این جلسات بتوانیم مطالبات گلخانه‌داران را به صورت جامع، حقوقی و قابل اجرا مشخص کنیم در این دیدار با دست پر خواهیم بود و مصوبات خوبی خواهیم داشت.

معتمدی‌پور از اهتمام مدیرکل تامین اجتماعی برای اخذ مجوز دریافت کمک دولت در سهم بیمه گلخانه‌داران واجد شرایط خبر داد.

رئیس جهاد کشاورزی همچنین از اعتبارات شناور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۲ درصد تا سقف چهار میلیارد تومان برای همه بخش‌های کشاورزی خبر داد و تاکید کرد: اطلاع‌رسانی لازم انجام شده و متقاضیان می‌بایست درخواست تسهیلات خود را ثبت کنند. 

معتمدی‌پور همچنین از وعده شرکت امور آب برای سه ساله شدن پروانه بهره‌برداری آب گلخانه‌داران خبر داد تا برای تمدید سالانه دچار دردسر نشوند.

در این نشست، مدیرکل تامین اجتماعی وعده داد تا زودتر استعلام واحد وصول مطالبات تامین اجتماعی کشور را بگیرد و اگر معافیتی برای گلخانه‌داران کشور وجود دارد این استان نیز از این مزایا بهره‌مند شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.