تاریخ انتشار:۲۳:۵۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی:
عصر دنا: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل این استان نبود اعتبار نیست بلکه جذب نکردن اعتبار است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

علی شهابی نسب در نشست ستاد مدیریت بحران استان افزود: در سال ۹۹ اعتبارات نقد و اسناد خزانه استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۷۷ میلیارد تومان بود این میزان در سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی اظهار کرد: زلزله شهر سی سخت برای شهرستان دنا به طوری که اعتبارات شهرداری سی سخت در سال ۱۴۰۰ معادل ۲۲ سال گذشته بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از سال ۷۲ تاکنون در حوزه آب و فاضلاب بی سابقه بود به طوری که ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقد وارد شرکت آب و فاضلاب استان شد و همچنین ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اصلاح شبکه آب یاسوج اختصاص داده شد که در زمینه اعتبارات استان در ۱۴۰۰ انقلاب شده است.

شهابی نسب تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ عملیات ساخت ۶ سوله بحران در سطح استان آغاز شد که ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز این سوله‌ها تخصیص داده شد و مابقی اعتبارات نیز امسال تخصیص داده می‌شود.

وی خطاب به مدیران استان ادامه داد: در استان مشکل اعتبار نداریم و همه مشکلات به دلیل کمبود اعتبار نیست، اگر مشکل اعتبار دارید چرا اعتبارات موجود سال ۱۴۰۰ را جذب نمی‌کنید؟ چقدر اعتبار اسناد خزانه و نقد استان مانده و جذب نشده است؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در صورتی که حتی یک ریال از اعتبارات این استان جذب نشود این مسأله را ظلم به مردم و استان می‌دانم و قابل بخشش نیست.

هشدار جدی در مورد تخلف ادارات در استفاده از نیرو‌های طرحی

شهابی نسب با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰۰ نفر نیروی طرحی در برخی دستگاه‌های استان از جمله منابع طبیعی با ۶۷ نفر، محیط زیست با ۳۰ نفر محیط بان، راهداری ۱۶۰ نفر، آب و فاضلاب۱۸۷ آبدار و ۳۰ نفر و راه و شهرسازی ۱۱ نفر شاغل در طرح وجود دارد، عنوان کرد: باید این نیرو‌ها وارد عملیات میدانی شوند که کمیته‌ای را در این زمینه تشکیل خواهیم داد و در صورتی که این نیرو‌ها پشت میز بنشینند طبق قانون ضوابط اجرایی بودجه می‌توانیم اخراج کنیم، نیرو‌های طرحی که در برخی ادارات شاغل اند، اما در قسمت اداری مشغول اند با هماهنگی و کمک دستگاه‌های نظارتی و قضایی اخراج خواهند شد. در زمان آتش سوزی جنگل‌ها می‌توانیم از این نیرو‌ها به صورت میدانی استفاده کرد.

وی اظهار کرد: مشکل استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده نکردن از ظرفیت‌های داخلی، بحث‌های مدیریتی و پای کار نبودن بطور جدی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: منابع طبیعی و محیط زیست استان را در زمینه آتش سوزی جنگل‌ها کمک خواهیم کرد.

شهابی نسب تصریح کرد: خواهش می‌کنم مدیران استان میدانی پای کار بیایند و اعتبارات نقد و اسناد خزانه خود را به صورت ۱۰۰ درصد جذب کرده و از ظرفیت‌های درون دستگاه‌ها استفاده کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.