تاریخ انتشار:۱۴:۰۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: مسؤول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۷۰۰ گروه جهادی ساماندهی و در مناطق محروم خدمات رسانی می‌کنند، گفت: ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر، توزیع ۲ هزار و ۱۰۰ سری جهیزیه هدیه مقام معظم رهبری به زوج‌های جوان، توزیع ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در دوساله اخیر، توزیع ۳ هزار بسته لوازم التحریر بین نیازمندان، اهدای ۱۰۰ دستگاه تجهیزات صوتی به مدارس و ۶ هزار بسته لوازم ورزشی از جمله خدمات گروه‌های جهادی است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سرهنگ پاسدار ناصر صالحی مسؤول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج سازندگی و سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب از ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت ماه رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ گروه جهادی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی و در مناطق محروم خدمات رسانی می‌کنند، گفت: ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر، توزیع ۲ هزار و ۱۰۰ سری جهیزیه هدیه مقام معظم رهبری به زوج‌های جوان، توزیع ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در دوساله اخیر، توزیع ۳ هزار بسته لوازم التحریر بین نیازمندان، اهدای ۱۰۰ دستگاه تجهیزات صوتی به مدارس و ۶ هزار بسته لوازم ورزشی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد، از جمله خدمات گروه‌های جهادی است.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از فعالیت‌های اساسی بسیج سازندگی را محرومیت زدایی در حوزه عمرانی دانست و افزود: در این مدت ۱۵۰۰ پروژه عمرانی شامل خانه عالم، پل عشایری، کانال آبرسانی کشاورزی، کتابخانه، آب شرب و تکمیل خانه نیازمندان و مسکن مددجویی را کلید زدیم و به بهره برداری رساندیم. 

صالحی به احداث ۶۵۰ منزل برای مددجویان کمیته امداد در سال گذشته و افتتاح آنها اشاره و اضافه کرد: امسال نیز ساخت ۱۵۰ منزل دیگر را شروع کرده‌ایم و تا ۵۵۰ منزل را می‌توانیم بسازیم. 

وی با اشاره به تهیه و توزیع ۷۰۰ بسته فرهنگی ورزشی در مناطق محروم یادآور شد: در ایام شیوع کرونا یک میلیون ماسک توسط گروه‌های جهادی تهیه و در اختیار افراد قرار گرفت و سه هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی نیز در مناطق محروم توزیع شد.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به اجرای طرح‌های آب رسانی در مناطق محروم پرداخت و گفت: در ابعاد مختلفِ خدمت رسانی شامل آب رسانی، ساخت مدارس و طرح‌های محرومیت زدایی در کنار دولت خواهیم بود.

صالحی با اعلام راه اندازی صندوق محرومیت زدایی با ۵۶۱ صندوق و ۲۲ هزار عضو در استان، ادامه داد: پنج هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه مشاغل خرد در استان اعطا شده است و ۳۰ تعاونی نیز در حال فعالیت هستند و یک‌هزار  فرصت شغلی در حوزه کسب و کار خانگی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه فتح در حوزه ساخت مصلی نیز فعالیت دارد، عنوان کرد: پروژه‌های ساخت مصلی‌های نماز جمعه به علت کمبود اعتبار راکد مانده‌اند که با حمایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تامین اعتبار درصدد تکمیل و بهره برداری آنها هستیم.

آبرسانی به ۱۸۴ روستای دارای تنش آبی

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح از آبرسانی به ۱۸۴ روستای محروم دارای تنش آبی استان با اعتبار ۲۰۸ میلیارد تومان خبر داد و اضافه کرد: بزودی عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۱۰ روستای استان آغاز می‌شود.

صالحی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا پنج ماه آینده مشکل آب روستای دارای تنش آبی استان را برطرف و مرحله دوم آبرسانی را با اجرای پروژه‌های جدید آغاز کنیم. 

وی ابراز کرد: دومین مجموعه فعالیت‌های بسیج سازندگی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و امسال با شعار تولید، دانش بنیان و کارآفرین به آن پرداخته شد بحث تولید و اشتغال است که در این راستا تا قبل از سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و مرابحه به متقاضیان طرح‌های پرورش مرغ بومی، بوقلمون، قارچ، گیاهان دارویی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی و سایر طرح‌ها اعطاء شد.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۸ میلیارد تومان وام مرابحه به متقاضیان اعطا کردیم تا در بحث تولید و تامین امرار معاش گام بردارند و امسال نیز از طریق مکاتبه با استاندار و پیش بینی درصدی از بودجه تبصره ۱۶ ،‌در صدد هستیم به کمک مردم و جوانان بشتابیم. 

پروژه احداث کارگاه‌های تولید برق خورشیدی 

صالحی اظهار کرد: در حوزه اشتغالزایی یک وامی از محل بودجه ملی بسیج سازندگی کشور برای راه اندازی کارگاه‌های تولید برق خورشیدی اختصاص داده می‌شود که ۱۲۰ میلیون وام قرض‌الحسنه با اقساط بلند مدت واگذار خواهد شد و دستگاه‌های تولید برق خورشیدی نیز توسط بسیج سازندگی به صورت رایگان برای متقاضیان نصب و برق تولیدی هم به طور تضمینی خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: در این حوزه ۱۲۰۰ فقره وام اختصاص یافته و در حال افزایش تعداد سهمیه‌ها هستیم و اولویت با روستاها و افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی است. 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.