تاریخ انتشار:۱۱:۴۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از خسارت ۴۰۰ میلیارد ریالی تگرگ به زراعت و باغبانی این استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 

سید علی معتمدی‌پور با ابراز نگرانی از وقوع تگرگ در این استان گفت: در حال جمع‌آوری اطلاعات خسارات هستیم اما تاکنون بارندگی‌های اخیر بیش از ۴۰ میلیارد تومان به کشاورزی این استان خسارت وارد کرد.
معتمدی‌پور افزود: پیش از این به دلیل خشکسالی تقریبا عمده مزارع دیم گندم و مزارع کلزا از بین رفتند و تگرگ و بارش‌های رگباری اخیر نیز به  130 هکتار از مزارع گندم و 30 هکتار کلزا را با آسیب‌های جدی مواجه کرد.
مدیر ارشد بخش کشاورزی از خسارات تگرگ به ۹۷ هکتار از مزارع محصولات جالیزی در این استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در بخش باغبانی نیز ۳۰۰ هکتار از باغات گردو، ۲۰ هکتار مرکبات نیز خسارت میلیاردی دیده‌اند.
معتمدی‌پور گفت: خسارت تگرگ به سایر مزارع کشاورزی بیش از ۵۰ هکتار بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری‌های خود برای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش خبر داد و از مسئولان ارشد کشور درخواست کرد تا دست‌کم بخشی از این خسارت سنگین به کشاورزان جبران شود.
وی بیان کرد: عمده خسارت‌ها در دو شهرستان گچساران و چرام بوده، اما آمار خسارت تگرگ در سایر شهرستان‌ها در دست بررسی و پایش است.
مدیر ارشد بخش کشاورزی افزود: خسارت تگرگ به کل زیر بخش‌های کشاورزی تاکنون ۲۵۸ هزار و ۵۳۴ میلیون ریال برآورد شده است.

  معتمدی‌پور با بیان اینکه این گزارشات را به مدیریت بحران استانداری و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم، تصریح کرد: کمک‌های بلاعوض، تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره و امهال و بخشودگی وام کشاورزان پیشنهادات ما به دولت برای جبران خسارات وارده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.