تاریخ انتشار:۱۵:۴۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به مرگ هزاران بچه ماهی در یاسوج واکنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص خبر تلاش نوجوانان یاسوجی برای نجات جان بچه ماهی‌ها جوابیه‌ای صادر کرد.

در این جوابیه آمده است: در پی انتشار گزارش تصویری مورخ ۱۶ اریبهشت  تحت عنوان «تلاش نوجوانان یاسوجی برای نجات هزاران بچه ماهی»  گرفتار در کانال آب کشاورزی اکبرآباد یاسوج، هادی سینایی رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان  ضمن واکنش یه این خبر گفت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد علت قطع جریان آب جدول کشاورزی، پایین رفتن دبی آب رودخانه بوده و هیچ گونه اهمال کاری از طرف کشاورز یا دستگاه ناظر و بهربردار انجام نگرفته است.

وی گفت: در اندک زمانی که دبی آب رودخانه موقتا بالا  آمده بود ، مقداری آب وراد کانال کشاورزی شده و پس از برگشتن مجدد دبی آب به حالت طبیعی خود و پایین رفتن سطح آن باعث شده تعداد زیادی ماهی در کانال آب  گرفتار شوند.

رئیس اداره روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: محیط زیست استان عصر پنج شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه جاری طی تماس تلفنی یکی از دوستداران طبیعت (آقای قاسم خشت زر) در جریان موضوع قرار گرفت و از همان لحظات نخست تلاش‌های زیادی را برای برقراری مجدد جریان آب داشت اما بعلت فرا رسیدن شب آنگونه که باید کار پیش نرفت.

سینایی اضافه کرد: از صبح جمعه با رایزنی‌های فراوانی که با اهالی و معتمدین اکبر آباد انجام گرفت ۳ نفر از رانندگان دستگاه‌های مکانیکی(بیل و بکهول) در محل حضور یافته اما بعلت ارتفاع زیاد محل قرار گرفتن دستگاه مکانیکی با جدول قادر به بازگشایی مجدد آب نشدند.

وی با اشاره به پیگیری‌های مکرر دکتر جاودان خرد برای حل موضوع گفت: سرپرست حفاظت محیط زیست استان صبح امروز در محل حضور پیدا کرده و دستور دادند که از طریق کارگر فصلی با استفاده از بیل و کلنگ مسیر مجدد باز شود.

رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: هم اکنون ۲ نفر کارگر در حال تلاشند، خوشبختانه موفق شدند جریان آب را دوباره وصل کنند.

سینایی عنوان کرد:  بخش اعظمی از ماهی‌های محبوس و گرفتار شده هنوز زنده‌اند و امیدواریم با وصل مجدد جریان آب به رودخانه برگردند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.