تاریخ انتشار:۱۵:۴۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: موحد گفت: پتروشیمی دهدشت بعد از ۱۶ سال در ۲سال گذشته سرعت قابل قبولی به خود گرفته و اجرای آن در زندگی و اشتغال جوانان اثر گذار است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

شهریورماه سال۸۴ هیئت دولت وقت کلنگ پروژه پتروشیمی دهدشت را به زده و قرار بود تا زخم بیکاری هزاران جوان جویای شغل شهرستان کهگیلویه و بویراحمد را درمان کند، که با گذشت بیش از ۱۶ سال از صدور مجوز آن، تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این واحد پتروشیمی با هدف تولید سالانه سه هزار تن مواد پلی‌اتیلن سنگین و اشتغال بیش از ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم کلنگ‌زنی شد و اکنون پس از ۱۴ سال شهروندان کهگیلویه‌ای هیچگونه سودآوری نداشته است و در پس وعده های و دیدوبازدید مسئولان به فراموشی سپرده شده است.

 نماینده مردم شهرستان چهارگانه کهگیلویه، چرام، لنده و بهمیی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح زاگرس گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل پروژه، بحث برق و پست انرژی است که متاسفانه در طراحی پروژه از ابتدا در اولویت قرار نگرفت و چنانچه هرچه زودتر اقدام نشود در ادامه حتما پروژه را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمد موحد با اشاره به هزینه بسیار بالای پست برق، افزود: طبق برآورد خود مدیران پتروشیمی حداقل ۷۰۰ میلیارد تومان برای احداث نیروگاه درون پتروشیمی برای تامین برق ۵۰ مگاواتی مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: پتروشیمی دهدشت ۱۶ سال پیش کلنگ‌زنی شد و با سرعت کمتر از حد انتظار پیش رفت که در ۲سال گذشته این طرح سرعت قابل قبولی گرفته و انتظار می‌رود در ادامه اجرای آن سرعت بیشتری بگیرد و مردم آثار آن را در زندگی خود و حوزه اشتغال جوانان ببینند.

 

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.