تاریخ انتشار:۰۱:۱۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: روابط عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در پی نواقصاتی در امر تامین و توزیع برخی اقلام خوراکی از جمله روغن و ماکارونی توضیحاتی ارائه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 

در این توضیحات آمده است؛ بحران اخیر جهان و جنگ روسیه و اوکراین موجب شده تا امنیت غذایی همه کشورهای دنیا تهدید شود و با مشکلات جدی مواجه شوند.

۷۰ درصد روغن و ۳۰ درصد غلات دنیا در همین منطقه جنگ‌زده تولید و تامین می‌شود که با وقوع این جنگ عملا این تنش بزرگ به بازار دنیا وارد شده و کشور ما نیز از این تنش در امان نبوده است.

لذا همان‌گونه که اشاره شد، مشکلات و کمبودهای اخیر ارتباطی با مدیریت درون استانی ندارد و یک‌ موضوع ملی و جهانی است.

از سوی دیگر با توجه به شروع فصل برداشت دانه‌های روغنی و تولید محصول اولیه تهیه روغن خوراکی این موضوع می‌تواند در تامین روغن مورد نیاز در داخل کشور نیز موثر باشد.

نکته دیگر اینکه کمبود روغن در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به استقرار کارخانه روغن در گچساران و تدابیر مدیریتی به مراتب از بقیه استان‌ها کمتر است.

در همین زمینه با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، با پیگیری و رایزنی‌های اخیر، ۷۰۰ تن روغن خوراکی برای نیمه دوم اردیبهشت سهمیه دریافت کردیم که بیش از نصف آن توسط کارخانه داخل استان و مابقی از کارخانه های بیرون استان در حال تامین است که بین عاملین و کاسبان امین در سطح شهرستانها در حال توزیع است.

  تاکنون ۱۱۲ تن روغن در بازار استان توزیع شده و به زودی سهمیه‌های جدید ابلاغ می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

ذکر این نکته نیز ضروریست که فروش اجباری هر کالای دیگری همراه با روغن خوراکی در بازار ممنوع است و بازرسان و ناظران با گشت‌های مستمر و روزانه با هر تخلفی در این زمینه برخورد خواهند کرد.

انتظار می‌رود همشهریان عزیز و رسانه‌ها با درک شرایط حاکم بر دنیا و مشکلات اقتصادی کشور، خادمان خود در جهاد کشاورزی را حمایت کنند تا با همکاری سایر نهادهای دخیل در بازار از جمله صمت و تعزیرات بتوانیم از مقطع حساس کنونی در تامین امنیت غذایی مردم عبور کنیم.
انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.