تاریخ انتشار:۱۴:۲۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: بیش از 2 تن آلایش مرغ در یکی از مراکز نگهداری فرآورده های خام دامی ضبط و معدوم سازی شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: در راستای طرح تشدید و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در یاسوج ، شب گذشته بیش از 2 تن آلایش مرغ در یکی از مراکز نگهداری فرآورده های خام دامی ضبط و معدوم سازی شد.
علی روئین‌تن، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد روز دوشنبه (12 اردیبهشت ماه 1401) با اعلام این خبر گفت: در راستای طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی در ماه مبارک رمضان، شب گذشته در طی بازرسی کارشناسان واحد نظارت این اداره از یکی از مراکز نگهداری و عرضه مواد خام دامی در سطح شهر یاسوج ، بیش از 2 تن آلایش مرغ  که بدلیل انقضای تاریخ مصرف ، غیر بهداشتی تشخیص داده شد را  شناسایی و ضبط نمودند   که محموله مذکور پس از انجام فرایند اداری  به شیوه بهداشتی معدوم شد.
 وی تصریح کرد: نظارت بر سلامت فرآورده های خام دامی و صحت عرضه آن به بازار مصرف از اهم وظایف اداره دامپزشکی است که بدلیل ارتباط مستقیم با سلامت مردم و آحاد جامعه با حساسیت ویژه ، این مهم پیگیری و اجرا می شود.
روئین تن گفت: متصدیان واحدهای عرضه مواد خام دامی می بایست آلایشات مرغ را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و نسبت به تاریخ مصرف ، مکان نگهداری و سایر ملزومات بهداشتی حساسیت داشته چراکه بازرسان بهداشتی دامپزشکی بصورت ادواری و سرزده این مراکز را مورد پایش و ارزیابی قرارداده و با کوچکترین تخلفات بهداشتی برخورد قانونی خواهند داشت.
وی در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی دامپزشکی مرتبط با فرآورده های خام دامی را از طریق تماس با سامانه  ارتباط مردیمی دامپزشکی 1512 اطلاع رسانی نمایند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.