کد خبر: ۱۸۱۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۳:۱۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: در روزهای گذشته و بحث کاهش چشمگیر بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس، مهدی روشنفکر مانند فردی که در غفلت بوده و همه دارایی‌اش را به تاراج برده باشند در مجلس، کمیسیون تلفیق بودجه را تهدید می‌کند که اگر بودجه استان اصلاح نشود پیش همه شکایت می‌کند. غافل از اینکه او دچار فقر تفکر استراتژیک است و نمی‌داند این تهدیدها چاره ساز نیست و بیشتر وسیله استهزای وی در مجلس را فراهم می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در روزهای گذشته و بحث کاهش چشمگیر بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس، مهدی روشنفکر مانند فردی که در غفلت بوده و همه دارایی‌اش را به تاراج برده باشند در مجلس، کمیسیون تلفیق بودجه را تهدید می‌کند که اگر بودجه استان اصلاح نشود پیش همه شکایت می‌کند. غافل از اینکه او دچار فقر تفکر استراتژیک است و نمی‌داند این تهدیدها چاره ساز نیست و بیشتر وسیله استهزای وی در مجلس را فراهم می‌کند.


طبق تجربه هشت سال نمایندگی تاجگردون، اخذ اعتبارات کلان و ردیف‌های دندانگیر بودجه مستلزم حضور یک نماینده برتر است که ظرفیت و اراده رهبری و استیلا بر سایر نمایندگان را داشته باشد. قدرت او، ارائه‌دهنده قواعد حاکم بر مجلس است و با قدرت چانه زنی و کاریزمایش، اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد و حوزه انتخابیه را تضمین می‌کند. اما با افول کاریزما، قدرت چانه زنی نماینده بی‌اثر شده و سرانجام فرو می‌پاشد.به نظر می‌رسد در دوره نمایندگی آقای روشنفکر نه تنها چنین قدرتی در کار نیست بلکه وی مدت‌ها پیش از بحث و بررسی بودجه در مجلس، شانه خالی کردن از مسئولیت و تعهدات نمایندگی 200 هزار نفر را شروع کرده بود و در نبود نگاه استراتژیک به آینده، بیشتر وقتش در مجلس را که در اصل وقت 200 هزار موکلش می‌شد را صرف رایزنی برای گرفتن پست مدیریتی برای نزدیکان و طرفدارانش می‌کرد.


 اکنون این پرسش مطرح است که آیا اقدامات روشنفکر، پرکننده خلاء فعالیت‌های راهبردی او خواهد بود؟ این در حالی است که تلاش‌های روشنفکر برای گرفتن تضمین پیروزی در انتخابات بعدی مجلس با گام‌های ناشیانه همراه است. اقدامات گوناگون روشنفکر، بویژه در لابی گری برای انتصابات دولتی، نشان می‌دهد که این نماینده تازه کار به جای متحد کردن اقوام، جریان‌ها، تفکرات و افراد زیر چتر رهبری‌اش، بیشتر به فکر منافع خودش است.


به غیر از نمایندگان مجلس، تیم اقتصادی استاندار، بویژه معاون اقتصادی باید از منافع اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله بودجه عمومی حفاظت و حراست می‌کرد که از این آتش نیز گرمایی بر نمی‌خیزد. چرا که استاندار نیز ظاهراً قدرتش را به افراد دیگری تفویض کردهاست و امیدها برای اصلاح و سازمان‌دهی دوباره قدرت استاندار و ایفای نقش رهبری از سوی این نهاد هم به جایی نرسیده است چرا که بدون اراده و تمایل استاندار و سه نماینده مجلس– موحد، روشنفکر، حسینی – چنین هدفی عملی نمی‌شود و این نماینده‌ها تمایلی به اصلاحات ندارند چرا که نمی‌خواهند کنترلشان بر قدرت دولتی را از دست بدهند.


به هرحال چشمان ما به رسانه‌ها دوخته است که در روزها و هفته‌های آتی ببینیم داد و فریاد و شکایت آقای نماینده به کجا می‌رسد که اگر به جایی نرسد بهتر است به جای پرکردن فرم شکایت، فرم استعفایش را تکمیل کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
استعفا برای ایشان مسبوق به سابقه است؛هیچ بعید نیست.
یاسوج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
کاش فقط مشکل همین بود ...ضعیف ترین نماینده های تاریخ استان را شاهد هستیم ...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار