تاریخ انتشار:۱۴:۴۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۳۲ صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار در سال ۱۴۰۰ در استان ایحاد که ۷۰صندوق آن در بیش از پنجاه روستای شهرستان بهمئی است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

کاظم حاجی‌پور اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید به عنوان  نهاد مالی حامی کسب و کارهای کوچک و متوسط و اتصال آنها به کسب و کارهای بزرگ از جمله گردشگری می‌تواند اشتغال در روستا را  ایجاد و حفظ کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دغدغه مشترک امروز دولت ایجاد اشتغال و رونق تولید است و ریاست محترم جمهور عنایت ویژه‌ای به مسئله رونق اقتصاد روستا به عنوان اصلی ترین عامل بازدارنده از مهاجرت روستاییان دارند.

حاجی پور افزود: روستاها باید برای کشور یک مجموعه مولد قابل اتکاء در تامین امنیت غذایی باشند و در این زمینه باید اشتغال زایی هدفمند و متناسب با ظرفیت های مناطق انجام پذیرد.

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان کهگلیویه و بریواحمد در ادامه گفت: صندوق کار آفرینی امید با توجه به تحولات بودجه ای در نظر گرفته شده از طرف دولت و قرارگرفتن این صندوق به عنوان ظرف ایجاد تحول در سال جاری، باید مشکلات اشتغال در روستاها را مرتفع کند تا بدین ترتیب بار بزرگی از دوش کشور در موضوع ایجاد اشتغال و رونق تولید برداشته شود.

وی تاکید کرد: انشاالله با اصلاحاتی که در اساسنامه صندوق در جلسه اخیر دولت صورت گرفته بتوان به خوبی از ظرفیت همه بخشهای استان به ویژه نهادهای انقلابی در هم‌افزایی برای رونق اشتغال و تولید در کشور بهره گرفت.

حاجی پور ادامه داد : تقویت اقتصاد محلی و ایجاد کسب وکار در روستاها یا شهر ها منجر به تقویت میزان مشارکت مردم، تقویت ایجاد اشتغال درمناطق روستایی و جلوگیری از مهاجر فرستی روستاییان به شهرها می‌شود.

وی گفت:  صندوق کارآفرینی امید این پتانسیل را دارد که روستاها را به سمت اشتغالزایی ببرد چرا که رویکردش عملیاتی کردن هر خانه یک کارخانه در روستاها است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: از اهداف و برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته جهت ساماندهی مشاغل روستایی است.

وی افزود: در این باره با تشکیل کمیته‌های تخصصی در روستاه‌ها و شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه و آموزش‌های کارآفرینی ، مهارت آموزی در تعامل با سازمان ها و مراکز آموزشی گام موثری در راستای ایجاد مشاغل روستایی و رونق تولید و اشتغال برداشته است.

وی محرومیت زدایی، اشتغالزایی، حمایت از تولید داخلی، جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها و تلاش در راستای خودکفایی در محصولات مختلف را از اهداف تشکیل این صندوق‌های قرض الحسنه خواند و عنوان کرد: بیش از ۱۳۲ صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار در سال ۱۴۰۰ در استان ایحاد که ۷۰صندوق آن در بیش از پنجاه روستای شهرستان بهمئی با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال ایجاد شده است.

حاجی پور گفت: شهرستان بهمئی  در حال حاضر ۱۰۵ صندوق خرد محلی در زمینه ایجاد کسب و کار خانگی دارد و افزود: که این صندوق‌ها مبلغی بالغ بر ۴ میلیارد تومان وام به صورت قرض الحسنه پرداخت کرده‌اند که از این تعداد صندوق ۷۵ صندوق با حمایت صندوق کارآفرینی امید صورت گرفت‌.

وی با اشاره به ایجاد شغل در شهرستان بهمئی گفت: در دو سال مبلغی بالغ بر ۹ میلیارد تومان برای صندوق‌های تزریق خواهد شد و برای حدود ۳۰۰ نفر ایجاد شغل خواهد شد.

وی افزود: کشور در مقطعی است که در حوزه اشتغال از شرایط خوبی برخوردار نیست و محدودیت‌هایی برای ایجاد شغل وجود دارد که ‌بهترین روش برای تامین مالی تسهیلات قرض الحسنه است.

مدیرکل صندوق کار آفرینی امید استان  افزود: برهمین اساس بانک در تلاش است تا سیاست های اشتغال‌زا را در کشور به خوبی اجرا کند و با امضا تفاهم نامه با نهادها و سازمان‌های مختلف، جامعه هدف مشخصی را پوشش دهد.

وی افزود: راهبری، توسعه و حمایت از صندوق های قرض الحسنه مردم یار و اشتغال زا و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در قالب انعقاد تفاهمنامه های حمایتی و اعتبار در حساب جاری از محورهای این تفاهمنامه است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداخت شده بدون سود و تنها در قبال اخذ کارمزد ۴ درصد و در اقساط ۳۶ ماهه است و هیات امنای صندوق های قرض الحسنه وظیفه دارند تا اعضای صندوق های مذبور را به منظور دریافت تسهیلات با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه به بانک معرفی کنند.

مدیر صندوق استان با تقدیر ویژه از آمادگی کامل امام جمعه و فرماندار شهرستان بهمئی با این صندوق افزود: امیدوارم با همکاری این مسئولان بتوانم زمینه خدمت بیشتر و بهتر برای این مردم محروم شهرستان ایجاد کنیم.

حاجی پور از آمادگی کامل برای همکاری با مردم شهرستان بهمئی جهت ایجاد کسب و کار پایدار در این شهرستان به خصوص در روستا ها خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ در شهرستان بهمئی تعداد ۱۹۴ فقره تسهیلات با مبلغ ۱۲۳/۳۹۵/۵۰۰/۰۰۰ ریال در این شهرستان پرداخت شد.

وی در پایان با اشاره به کارخانه تعاونی ۲۹۳۴ زرین دانه تلاش بهمئی (تولید شن و ماسه)به مدیرعاملی جاودان با اعتباری به مبلغ۲۰۰۰میلیارد ریال در روستای کت شهرستان بهمئی در حال ساخت است گفت؛ این کار خانه با اشتعالزایی ۱۳ نفر و فاز اول تسطیح و زیر سازی و برق کشی آن انجام شد و بقیه مراحل کم کم اجراء می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.