تاریخ انتشار:۱۶:۵۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: سپاه برای آبرسانی به روستاهای سخت‌گذر استان وارد عمل می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

اسفندیار برخه در نشست با سردار حکمتیان فرمانده تیپ 48 فتح اظهار داشت: سپاه در تابستان سال گذشته برای کمک و آبرسانی به روستاها و مناطق دچار تنش آبی به کمک آب و فاضلاب آمد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز بارش‌ها کاهش محسوسی نسبت به پارسال داشته و بدون شک مشکلات بیشتر خواهد شد، عنوان کرد: در سفر رئیس جمهوری و برخی از اعضای هیئت دولت به این استان 220 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه آب شرب شهر یاسوج اختصاص داده شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تاکنون 50 میلیارد تومان از این اعتبار نقد به حساب آبفا آمده و تاکنون حدود 30 میلیارد تومان پروژه تعریف و پیمانکار تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهوری به استان برای فاضلاب شهر چرام نیز 40 میلیارد تومان مصوب داشتیم که حدود 80 درصد تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: وزارت نیرو قرارداد 30 هزار میلیارد تومانی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای محرومیت زدایی منعقد کرده که سهم استان 208 میلیارد تومان به صورت نقدی است.

برخه با اشاره به تداوم اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در حوزه آب، بیان کرد: کار را با محوریت بسیج سازندگی شروع کردیم و اکنون بیش از 20 کیلومتر خطوط شبکه و انتقال آب شرب در مناطق محروم و عمدتاً روستایی استان اجرا شده است.

وی در پاسخ به درخواست فرمانده تیپ 48 سپاه فتح استان مبنی بر معرفی روستاهای هدف تخصیص مخازن ثابت و سیار آبرسانی گفت: در کهگیلویه و بویراحمد روستاهایی داریم که باید با ایجاد چندین ایستگاه پمپاژ و با هزینه تا 30 میلیارد تومان (مثلا در بلوط بلند و برای 10 خانوار) آبرسانی کرد که مقرون به صرفه نیست و پول برق آن هم کمرشکن است یا برخی روستاها اصولاً منابع تامین آب ندارند، این روستاها را به زودی طی نامه مکتوب اعلام می کنیم تا از این شرایط ایجاد شده بهره مند شوند.

سردار حکمتیان فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد عتبات عالیات یادگار سردار دل‌ها شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی بوده و دیروز تلاش‌ها برای بازسازی و حراست از این اماکن با حضور میدانی نیروهای رشید کشور ممکن بود اکنون این ماموریت در داخل و برای ستاد عتبات عالیات نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: همه ساله شاهد جمع شدن زائران بسیاری برای زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) هستیم که نیاز است نیروهای متخصص برای راهبری درست این جمعیت پیش بینی و اعزام شوند.

حکمتیان تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر رتبه نخست در ایثارگری به نسبت جمعیت، همواره در هر جایی نظام جمهوری اسلامی نیاز به همراهی مردم داشته، حرف نخست را زده است، باید در مساله بازسازی عتبات عالیات نیز جهادگونه از ظرفیت‌های موجود در استان استفاده شود.

وی در ادامه از شروع کمک سپاه پاسداران برای آبرسانی به مناطق محروم تر در آستانه فصل گرم سال گفت و افزود: 9 روستا مشخص شود که شرایط و امکان آبرسانی به آنها وجود ندارد تا از طریق موکب داران و خیرین و کمک‌های سپاه پاسداران، تانکرهای آبرسانی سیار و ثابت برای این روستاها تأمین کنیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.