تاریخ انتشار:۲۳:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: فرماندار شهرستان کهگیلویه در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد گلایه‌ها و انتقاداتی داشت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ارائه گزارشی توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین معاون عمرانی در خصوص فعال بودن پروژه‌ها بعد از مصوب شدن اعتبارات و تخصیص‌های خوب از محل سفر ریاست جمهوری اما فرماندار شهرستان کهگیلویه نظری دیگر داشت و از مشکلات این شهرستان سخن به میان آورد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه در آن نشست گفت: در نشست شورای اداری عنوان شد که هیچ پروژه عمرانی غیر فعال در استان نداریم پس چرا زیرگذر و روگذر جاده دهدشت به سوق که یک سال پیش کلنگ زنی شده کاری برای آن انجام نمی‌شود.

در همین حین معاون عمرانی استاندار خطاب به فرماندار گفت: برای این پروژه ۲۰ میلیارد تومان کنار گذاشتیم اما وقتی معارض اجازه کار را نمی دهد شما باید پای کار بیایید و معارض‌ات را برطرف کنید.

در ادامه فرماندار کهگیلویه گفت: ورودی دهدشت به طولیان سال‌های سال تعطیل شده پیمانکار آمده و کار را فرمالیته کرده و پل هم با یک بارندگی از بین رفته است ورودی چرام به دهددشت نیز وضعیتی بهتر از این ندارد.

وی خطاب به مسئولان ارشد استانی در نشست شورای اداری گفت: در این شهرستان گندم خیز دچار خشکسالی شدیم از طرفی کشاورزی و تعاون روستایی نیز اذعان خواهند کرد که ۵۷ درصد گندم تولیدی استان مربوط به کهگیلویه است اما پروژه های آبرسانی ما تعطیل هستند.

نماینده ارشد دولت در کهگیلویه گفت: پروژه دهدشت غربی 7 سال است که راکد مانده و ۲۵ درصد پیشرفت داشته و الان نیز اعتبار ناچیزی برای آن کنار گذاشته شده است.

وی ادامه داد: پروژه آبرسانی ۴ شهر ما هم چنین است قرار بود ظرف ۴ سال تکمیل شود اما در چهار سال گذشته هنوز فاز اول آن هم تکمیل نشده است و اگر سد کوه‌برد به صورت موقت آبگیری می شد مشکل کشاورزی تا حدودی برطرف می‌شد اما این کار را انجام ندادند و در برداشت گندم با مشکل روبرو خواهیم شد.

موسوی در ادامه گفت: به آمار پرداخت بانک‌ها در تسهیلات نگاه کنید تنها ۵۰ درصد تسهیلات را پرداخت کرده‌اند باید به مردم چه بگوییم؟.

وی یادآور شد: استاندار در سفر به دیشموک دستور داد تا که تمام جاده های آنتنی روستایی آسفالت شود اما تاکنون دریغ از یک کیلومتر آسفالت جاده‌های آنتنی.

فرماندار خاطرنشان کرد: آبرسانی از رودخانه سمه و رودخانه گندمکار به دیشموک و چاروسا معطل مانده و هنوز کاری انجام نداده‌ایم.

در ادامه کیامرث حاجی‌زاده معاون امور عمرانی استاندار به انتقادات فرماندار کهگیلویه پاسخ داد و گفت: پروژه حومه غربی ۵ سال خوابیده بود ۵۲ میلیارد تومان برای آن گذاشتیم و ۱۴ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: پروژه ورودی دهدشت را هم چندین سال خوابیده بود و از محل سفر ریاست جمهوری برای آن پول گذاشتیم.

معاون استاندار با بیان اینکه معارضان اجازه کار را در برخی پروژه‌ها نمی دهند گفت: وقتی پیمانکار برای کار می‌آید و دست او را می شکنند و یا برای عبور لوله از زیر زمین‌های خودشان پول می‌خواهند چه کاری می‌توان انجام داد.!

وی افزود: در جاده‌های آنتنی اعتبار باید تامین شود که اعتبار آن دیده شده و کار هم به زودی آغاز می‌شود.

 پس از اظهارات گلایه‌مندانه و انتقادآمیز فرماندار شهرستان کهگیلویه معاون استاندار توضیحاتی ارائه داد که نشان می‌دهد مشکل بسیاری از پروژه های این شهرستان که توسط فرماندار اعلام شد به دلیل معارضات مردمی بوده است.

حال با این تفاسیر جای سال از فرماندار دولت مردمی آیت الله رئیسی در شهرستان کهگیلویه است که برای رفع معارضات چه کاری انجام داده است.

بی‌شک جناب آقای موسوی باید آستین‌ها را بالا زده و برخلاف دوره های قبل و عملکرد فرمانداران گذشته به صورت عملیاتی وارد میدان شود.

فرماندار محترم شهرستان کهگیلویه نیک می داند که فرماندار دولتی شده که رئیس جمهور آن برای رفع مشکلات شخصاً وارد میدان گردیده و دیگر به مانند گذشته از پشت شیشه های خودرو نظاره‌گر مشکلات نخواهد بود.

جناب آقای سید عبدالعزیز موسوی باید برای رفع معارضات مردمی چاره اندیشی کرده و به صورت مستمر و شبانه‌روزی پای کار باشد چرا که در این صورت مشکلات شهرستان همچنان به مانند دوره مدیریت دولت تدبیر لاینحل باقی خواهد ماند.

 برای مثال فرماندار شهرستان کهگیلویه می‌بایست با معارضین زیرگذر یا روگذر جاده سوق دهدشت به صورت عملیاتی وارد میدان شده و با آنها به تفاهم برسد که در غیر این صورت رویه دولت آقای روحانی در این شهرستان با کوله‌باری از مشکلات همچنان باقی خواهد ماند هر چند در دلسوزی و دل نگرانی آقای فرماندار برای رفع مشکلات کهگیلویه شکی نیست.

البته چنین توصیه‌ای نه تنها به فرماندار کهگیلویه بلکه به همه فرمانداران استان است که باید به صورت رو در رو با مردم به فکر رفع مشکلات از جمله معارضات باشند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.