تاریخ انتشار:۱۴:۲۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: گچسارانی‌ها همواره قدردان خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده که تجلی گاه مجاهدت ها و نقش آفرینی‌ها در عرصه‌های مختلف اعم از سازندگی، تولید، اقتصاد، درمان و امنیت است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوی توانمند و یاور ایران اسلامی است که حضورش دلگرمی و نامش امنیت را به همراه می آورد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی نظامی است که به‌ منظور حراست از انقلاب و دستاوردهای آن به‌دستور رسمی امام راحل در ۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ تأسیس شد.

امام راحل، نیروهای سپاه پاسداران را سربازان اسلام نامیدند و رهبر فرزانه انقلاب نیز این سازمان را از ارکان و عناصر تفکیک‌ناپذیر انقلاب دانسته که در صورت نبود آن انقلاب با خطرهای جدی روبرو می‌شود.

اکنون سپاه درختی تنومند است که مردم در زیر سایه آن با امنیت خاطر و آرمش کامل به زندگی خود ادامه داده و نام این نهاد رعشه بر اندام دشمنان انداخته است.

نیروهای سپاه با آمادگی بالای خود و اقدام به ‌موقع در صحنه نبرد به همراه حفظ جوشش و روحیه انقلابی توانسته اند خاری در چشم دشمنان انقلاب اسلامی باشند.

در طول سال های اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در خط مقدم عرصه سازندگی کشور و خدمات‌رسانی جهادی و عالمانه به ملت مقاوم و سرافراز ایران اسلامی از جمله سیل، زلزله و کرونا حضور داشته و در کنار جهادگران عرصه سلامت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به تلاش پرداخته است.

تا جایی که حضور نیروهای سپاه در حوادث و بلایای طبیعی باعث دلگرمی مردم و امیدواری آنها شده است.

اهمیت حضور سپاه در همه عرصه‌ها بر کسی پوشیده نیست

علی نعمت الهی یکی از شهروندان گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تأسیس سپاه پاسداران یکی از تصمیمات مهم و با ارزش در انقلاب اسلامی بوده است.

وی گفت: بعد از گذشت 43 سال از انقلاب اسلامی اهمیت حضور سپاه پاسداران بر همه روشن شده تا جایی که اسم سپاه برابر با امنیت و ارزش است.

خانم روستایی از شهروندان گچسارانی می‌گوید: در حال حاضر همه به زحمات سپاه واقف هستند و می دانند با حضور این نهاد مردمی و دلسوز کسی جرات دست درازی به کشور را ندارد.

این شهروند اضافه کرد: ما همیشه برای تمام کسانی که امنیت ایران اسلامی را تامین می کنند و به خصوص سبزپوشان بی ادعای سپاه پاسداران در نماز دعای خیر می کنیم، ما آرامش و امنیت خود و فرزندانمان را مدیون تمام زحمتکشان تامین امنیت و سپاه هستیم.

احمد گرامی دیگر شهروند گچسارانی بیان کرد: سپاه توانسته با سربلندی و الگو گرفتن از امام حسین پرچم اقتدار ایران اسلامی را در جهان به اهتزاز در بیاورد.

وی افزود: در تمام صحنه ها سپاه اولین نهادی است که حضور ایثارگرانه دارد و به کمک مردم شتافته و همیشه حامی مردم ایران اسلامی است.

سپاه نهادی مقدس و برخاسته از متن انقلاب، تجلی گاه مجاهدت ها و نقش آفرینی ها در عرصه های مختلف اعم از سازندگی، تولید، اقتصاد، درمان و امنیت است.

سرهنگ باقر پسنده فرمانده سپاه ناحیه گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با پیروزی انقلاب ۴۳ سال افتخار و عزت و اقتدار را کسب کرده ایم و افتخار خدمت گذاری به مردم را داریم، سپاه همیشه در خدمت به مردم و کشور در تمام صحنه ها حضور دارد.

وی بیان کرد: خدمات انقلاب به محرومین و مستضعفین بی‌بدیل بوده  و امام راحل و مقام معظم رهبری نیز در همه ادوار سفارش بر خدمت بی‌منت به محرومین کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد: ما همواره خود را خادم مردم دانسته و گوش به فرمان ولی فقیه هستیم و در این شرایط و اتفاقات سپاه و بسیج در تمام صحنه ها در کنار مردم به آنها خدمات ارائه کرده است.

 

پسنده با اشاره به اینکه سال گذشته در راستای خدمات به مردم در شرایط بحرانی و مناسبت‌هایی مانند ماه رمضان و تاسوعا عاشورا این نهاد افزون بر ۴۴ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع کرده است، افزود: از دیگر خدمات سپاه ناحیه گچساران می توان به ۱۳۴ سری اهدای جهیزیه و احداث ۱۵ واحد مسکونی  برای مددجویان اشاره کرد.

وی گفت: توزیع 200 سری توسط سپاه ناحیه این شهرستان از دیگر اقدامات ارزشمند در راستای کمک به ازدواج جوانان و همدلی با آنها در سال گذشته بوده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران خاطرنشان کرد: به مناسبت های مختلف بسیج سازندگی این شهرستان با حضور در روستاهای کم برخوردار خدمات پزشکی رایگان را به مردم ارائه کردند.

پسنده با اشاره به اینکه توزیع بسته های معیشتی در بین افراد نیازمند از ابتدای وجود بیماری کرونا در طرح سردار حاج قاسم سلیمانی در گچساران اجرا شد، بیان کرد: از ابتدای این طرح تا کنون ۱۵ سری کمک‌های مومنانه افزون بر۱۹ هزار و ۳۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۹۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال توسط سپاه ناحیه گچساران بین افراد نیازمند توزیع شده است.

 وی افزود: سپاه نهادی مقدس و برخاسته از متن انقلاب، تجلی گاه مجاهدت ها و نقش آفرینی ها در عرصه های مختلف اعم از سازندگی، تولید، اقتصاد، درمان و امنیت است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار