تاریخ انتشار:۰۰:۳۶ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: مبلغ فطریه در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر نفر ۳۲ هزار تومان اعلام شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

نماینده ولی فقیه در جلسه شورای زکات گفت: امسال میزان زکات فطریه برای افرادی که قوت غالب آنان گندم است برای هر نفر ۳۲ هزار تومان تعیین شد. 

آیت الله حسینی  میزان زکات فطریه برای افرادی که قوت غالب آنان برنج است را ۶۸ هزار تومان اعلام کرد  و افزود: میزان زکات فطریه بر پایه قیمت گندم و یا برنج  ۳ کیلو گرم برای هر نفر  است.

  وی با اشاره به اینکه زکات در رفع فقر و محرومیت نقش آشکاری دارد  اضافه کرد: میزان زکات فطریه واجب و با توجه به قوت غالب هر فرد تعیین شده است.
آیت الله حسینی با بیان اینکه هیچ فرد یا گروهی در استان حق جمع آوری زکات را ندارند، ادامه داد:  ادارات  بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) زکات فطریه را جمع آوری می‌کنند  .
وی همچنین اضافه کرد: اگر موسسات خیریه قصد جمع آوری زکات را داشته باشند باید از شورای زکات و کمیته امداد امام خمینی (ره) مجوز دریافت کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی هم با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های برتر در زمینه جمع‌آوری زکات در سطح کشور است، گفت: تعهدات ابلاغیه کهگیلویه و بویراحمد در پارسال، ۲۱ میلیارد تومان بود این در حالی است که در این سال حدود ۲۶ میلیارد تومان زکات در  جمع‌آوری شد.
مبشری افزود: ۶۱ درصد زکات جمع آوری شده در پارسال برای رفع امور محرومان هزینه و باقی مانده نیز صرف امور عامه المنفعه شد. 

برخی احکام فطریه؛
کسى که موقع غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و هوشیار است و فقیر و بنده کس دیگر نیست، باید براى خودش و کسانى که نان خور او هستند هر نفرى یک صاع که تقریبا سه کیلو است، گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج‏یا ذرت و مانند این‌ها به مستحق بدهد، و اگر پول یکى از این‌ها را هم بدهد، کافى است.
کسى که مخارج سال خود و خانواده اش را نداشته و کسبى هم ندارد که بتواند مخارج سال خود و خانواده اش را تامین کند، فقیر است و دادن زکات فطره بر او واجب نیست.
چه زمانی فطریه را پرداخت کنیم؟
فطریه را در دو زمان می‌توان پرداخت کرد: یکی قبل از نماز عید فطر است که اگر کسی می‌خواهد نماز عید فطر را به‌جا بیاورد، احتیاطاً قبل از نماز عید، فطریه‌اش را پرداخت کند.

دوم بعد از نماز عید فطر تا اذان ظهر است که اگر کسی قصد اقامه نماز عید فطر را ندارد، تا زمان اذان ظهر عید فطر فرصت دارد که فطریه‌اش را پرداخت کند.

  پرداخت فطریه در ماه رمضان صحیح نیست و اگر کسی در طول ماه رمضان فطریه خود و خانواده‌اش را پرداخت کرده، باید بعد از تمام شدن ماه مبارک، دوباره فطریه را بپردازد، چون زمان دقیق پرداخت فطریه، بعد از آخرین غروب ماه رمضان است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.