تاریخ انتشار:۱۳:۴۷ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد مطرح کرد؛
عصر دنا: رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد گفت: در گشت‌زنی‌های خودروهای سیار خودروهای قاچاق چوب کشف شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

منطقه زاگرس ۶ میلیون هکتار وسعت دارد که یک میلیون هکتار از این میزان براساس عواملی مانند خشکیدگی درختان بلوط،کم بارشی و سایر عوامل طبیعی و انسانی آسیب دیده است.

در سالیان اخیر در کنار عوامل تهدید کننده حیات جنگل ها، آتش سوزی ها سبب نابودی بخش زیادی از جنگل های کشور شده است که در این راستا کهگیلویه و بویراحمد از این امر مستثنی نبوده است و این آتش سوزی ها سبب سوختن حجم زیادی از جنگل های استان شده است.
در شرایط حاضر به دلیل بارش ها در فصل زمستان شاهد رشد پوشش علفی و مرتعی در فصل بهار هستیم که این پوشش مرتعی رفته رفته با گرم شدن هوا خشک می شود و می تواند با اولین جرقه ها آتش سوزی در جنگل ایجاد شده و سطح وسیعی از جنگل ها در آتش بسوزد.
در این شرایط همه تدابیر و اقدامات پیشگیرانه به منظور کنترل و جلوگیری از آتش سوزی ها در جنگل ها باید اتخاذ شود تا سرمایه های طبیعی استان یعنی جنگل از سوختن محفوظ بماند.
از دیگر عوامل مختلفی که حیات جنگل ها را تهدید می کند موضوع آتش سوزی ها عمدی در جنگل ها به منظور زغال گیری ‌و همچنین قاچاق چوب است که در این راستا نظارت و پایش مناطق جنگلی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق چوب دو اقدام یعنی  ایست های بازرسی و همچنین نیروهای سیار در ۲۴ ساعت شبانه روز در حال گشت زنی هستند، گفت: در گشت زنی ها، خودروهای قاچاق چوب کشف و ضبط شد و این گشت زنی ها برای مبارزه با قاچاق چوب ادامه دارد.
حسن زاده به موضوع همیاران طبیعت و همچنین شناسایی آنها برای مبارزه با قاچاق چوب اشاره کرد و گفت: همیاران در حوزه قطع درخت، قاچاق چوب و همچنین موضوعات آتش‌سوزی فعال خواهند بود.
وی به اقدامات و تجهیز امکانات برای مقابله با آتش سوزی ها اشاره کرد و گفت: از طریق سازمان جنگل ها، تجهیزات و امکانات برای شهرستان ارسال می شود.
وی افزود: از سازمان جنگل‌ها تلاش می شود تجهیزاتی  شامل موتور سیکلت، دمنده، برای کنترل آتش سوزی اقدام شود.
این مسئول در ادامه عنوان کرد: از دیگر اقدامات آماده باش نیروها، بروز رسانی تجهیزات را خواهیم داشت از طرفی در ایام نوروز مسیرهای ورود جنگل از طریق لودر و ایجاد خاکریز اقدام شد.
رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد به برگزاری جلسه ای با فرماندار بویراحمد جهت قرار دادن تجهیزات به ظرفیت های محلی اشاره کرد و گفت: از ظرفیت کسانی که در مناطق جنگلی ساکن هستند  می توان جهت  صیانت و حراست از جنگل استفاده کرد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.