تاریخ انتشار:۱۶:۲۰ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: طبق اظهارات شهروندان، پرسه سگ‌های بلاصاحب و ولگرد در گوشه و کنار شهر یاسوج، علاوه بر بر هم زدن نظم شهر و ایجاد احساس ناامنی، ممکن است موجب شیوع انواع بیماری‌ها در سطح شهر شوند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

طبق اظهارات شهروندان، پرسه سگ‌های بلاصاحب و ولگرد در گوشه و کنار شهر یاسوج، علاوه بر بر هم زدن نظم شهر و ایجاد احساس ناامنی، ممکن است موجب شیوع انواع بیماری‌ها در سطح شهر شوند.
یکی از وظایف شهرداری‌ها جمع‌آوری سگ‌ها در شهرهاست؛ در واقع، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در حیطه وظایف شهرداری‌ها است و به استناد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض مزاحم و ولگرد از وظایف این نهاد است. اما با این وجود، بارها جولان سگ‌ها در سطح شهر یاسوج مشاهده شده است. تاکنون هیچوقت چنین بی‌تفاوتی‌ای از حضور سگ‌ها در سطح شهر دیده نشده بود. زاد و ولد سگ‌ها نیز آنچنان زیاد است که باعث شده تجمع سگ‌ها در اکثر معابر شهر معضلی حل‌ناشدنی جلوه کند.
برخی از شهروندان از وجود سگ‌ها در سطح شهر یاسوج گلایه داشتند؛ بر اساس اظهارات آنها تعداد سگ‌ها بسیار چشمگیر شده و مزاحمت‌هایی برای آنها ایجاد می‌کنند.
طبق اظهارات این شهروندان، سگ‌های بلاصاحب و ولگرد در گوشه و کنار شهر یاسوج وجود دارند و علاوه بر برهم‌زدن نظم شهر و ایجاد احساس ناامنی، ممکن است موجب شیوع انواع بیماری‌ها در سطح شهر شوند.
یکی از آنها گفت: تمام ترس ما این است که یکی از این سگ‌ها به بیماری آلوده باشد و باعث انتقال بیماری به ما شود.
سگ‌های بلاصاحب به طرق مختلف مخل آسایش شهروندان هستند. این سگ‌ها در اقصی نقاط شهر و از همه بدتر شب‌ها جلوی نانوایی‌ها و روی میز فروش پرسه می‌زنند. روز به روز نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود و نهادهای مربوطه بدون کمترین احساس مسئولیتی، از کنار آن می‌گذرند. علاوه بر وظایف اختصاصی شهرداری در این زمینه، شبکه بهداشت یاسوج نیز باید پاسخگو باشد.
گفتنی است که پرسه سگ‌های ولگرد در سطح شهر، صرفاً محدود به شهر یاسوج نیست و بر اساس گزارش‌های شهروندان، در سایر شهرهای استان نیز این پدیده دیده شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.