تاریخ انتشار:۱۱:۵۴ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: آیین رونمایی از تابلو پنچ پاسدار جانباز شهید گلگون کفن روستای تنگ هنگون از توابع بخش مرکزی باشت با حضور مسئولان برگزارشد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 حجت‌الاسلام امید گنجه ای امام جمعه باشت در آیین رونمایی از تابلو شهدا روستای تنگ هنگون ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد:امنیت و آرامش و جایگاهی که امروز در ایران‌اسلامی وجود دارد مرهون فداکاری شهدا است.
وی افزود: نصب تصاویر شهدا در وردی شهرها و روستاها باعث می شود که راه و یاد شهدا را فراموش نکنیم.
 نادر گرامی فرماندار باشت نیز در این آیین تصریح کرد: تبلیغات محیطی در شهرها و روستا ها در جهت ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت یک امر ضروری است.
 وی عنوان کرد:عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهدا می باشد و باید راه و روش آنها را سر لوحه کار خود قرار دهیم. گرامی با اشاره به اینکه تلاش بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را از وظایف مسئولین نظام مقدس می دانیم، گفت: باشت دو شهید گمنام و ۹۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، تلاش می شود تا تصویر شهدا در قالب تابلو با طرح جدید و چاپ مناسب آماده سازی و

با همکاری دهیاری ها،و شورای اسلامی شهر و روستا و بنیاد شهید در ورودی روستاها و شهرهای باشت نصب شود.

ابوالحسن غلامی مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس، روستایی از توابع باشت جمع زیادی از جوانان برومند خود را به جبهه های حق علیه باطل اعزام و تعدادی از آنان به درجه پرافتخار جانبازی و آزادگی نایل‌ شدند.

وی بیان کرد: از بین آنان ۵ رزمنده مخلص، سرباز امام و ولایت ، کبوتر خونین بال با نثار خون خود آسمانی و به درجه رفیع شهادت رسیدند که هم‌اکنون مقبره مطهرشان همچون نگینی در این دیار می‌درخشد و محل زیارت عاشقان و دل‌سوختگان شده است.

روانبخش دیهیم فرماندار گچساران نیز افزود: نصب تابلوهای مزین به نام و تصاویر شهدای معظم در ورودی شهرها و روستاها یکی از تأثیرگذارترین راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جهت عمل به منویات امام راحل و مقام معظم رهبری است.

دیهیم با اشاره بر اهمیت موضوع زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست، ادامه داد: این امر موجب شکوه انقلاب و نظام است پس باید در راستای تحقق منویات رهبری و ادای دینی که در برابر خون شهدا بر گردن ماست تلاش کنیم تا با شیوه‌های نو و خلاقانه راه شهدا و یاد آن بزرگواران و مکتب سرخ شهید و شهادت را در جامعه زنده نگه‌داریم.

در این آئین مسولان از خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران روستای تنگ هنگون تجلیل و از تلاشهای پیمان عسکری عضو شورای این روستا و نایب رئیس شورای اسلامی باشت جهت پیگیری در ساخت و نصب تابلو ها تقدیر شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.